Meg og gutten min Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 var på UL på mandag, og fikk beskjed om at jeg var ei uke kortere enn jeg trodde, da fosteret ikke stemte med den størrelsen jeg trodde jeg var i. den var 4.5 cm, og tilsvarte ett foster på 8+5 uker, da skulle jeg altså være 11 uker nå, for hun regnet sikkert fosterets størrelse,men min mens termin er jeg 12+1, skal jeg komme meg over hit eller ikke tro???
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Tror du skal være på 1 tri. litt til =) UL termin er den som stemmer, fordi da måler de lenden på fosteret =) Men vil bare spørre, når du var 8+5 - var forsteret 4,5 cm da? For når jeg var 9+1 og på ul var fosteret 2,5 cm...
Stolt mamma=) Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 4,5 hørtes mye ut. jeg var på UL i uke 11-12 og da var fosteret 3,3 cm
~Mita~ Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 var på ul da jeg var 10+0 og mitt foster var da 3,1 cm..
Meg og gutten min Skrevet 30. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2007 nei fosteret var 8+5.... jeg var jo da 10+5. hun regnet etter befruktning, jeg regnet etter mensen. det stemmer jo da???? målene stemmer isåfall på babbyverden, at den skal måle fra 4.1 til ett eller annet, når jeg er 11 uker på vei
Meg og gutten min Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 nei nå må jeg ringe sykehuset og dobbeltskjekke dette. nå ble jeg skikkelig i tvil. legen dobbeltskjekket jo når jeg var der, og hun var helt sikker på det
Meg og gutten min Skrevet 30. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2007 hmmm inne på babyverden skal fosteret være mellom 41-52 mm i uke 11. også på netbaby norge skal den måle mellom 4-6 cm i uke 11. jeg syntes da mine mål stemte utrolig bra jeg;)
Stolt mamma=) Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 var 10+3 når jeg var på UL. står det på bildet mitt
Athina' Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 11+5 - babyen var 4,2 cm, og dette stemmer på dagen med min ul termin på ord.ul. Så du MÅ være lengre på vei enn det da.
Meg og gutten min Skrevet 30. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. august 2007 men da syntes jeg det er ufattelig rart at mine mål stemmer med de på nettet, og at legen var så sikker. det er jo sikkert mange forskjellige mål i uke 11...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 De roter og tar feil noen ganger. Sånn er det! De regner ut fra at barnet skal veie 3600 når man er 40+2 dvs termindag. Så flytter de terminen din ved ordinær ul om den skulle ligge litt etter den uke, for så å få beskjed om vesktavvik på slutten fordi da er den plutselig litt stor. Skulle ønske de gadd å høre på blivende mor når hun er sikker. Er hun usikker er det greit, men VET hun når barnet ble laget, så gjør hun det. Har en kollega som fikk barn en mnd for tidlig. Dvs hun visste at barnet kom en uke før tiden. Da legene sjekket barnet innrømte de at de hadde tatt feil. Men ikke pokker om de hører under svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå