Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hva aldersgrensen er for å være fadder?

Hva er egentlig vitsen i å ha barn (12 åring) som fadder?? Litt uenighet i heimen...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om det finnes en grense. Var selv fadder som 16 åring, og det var stor stas for oss begge. Er nå den kule fadderen som bor i byen og som han kan kræsje med når han skal på konserter og festivaler.

Gjest irismor
Skrevet

Mener å huske at faddere må være konfirmert eller over konfirmasjonsalder. Ta en tlf til kirkekontoret.

Skrevet

Faddere må være fylt 15 år og medlem av statskirken.

På ene vår hadde vi en fadder på 13 år, fikk da lov til det hos presten (tror også noen gjør det slik at man er med og er oppført i papirene, men er liksom ikke fullverdig fadder før fyllte 15 år, ikke helt sikker på hvordan dette gjøres, men det kan dere jo spørre om på kirkekontoret.)

Kan jo bare svare for meg selv når det gjelder å ha unge faddere, da vi hadde ei på 13, så var det min søster, som vi hadde lyst skulle være fadder, og vi har også hatt et par stk på 16 og 18 år (dem er jo endel eldre, og har lov til å være faddere da, men spurte en gang senere om ei annen på 13, men fikk da ikke lov, dette er ungdommer som vi er tante og onkel til, som vi syns er koselig å ha til fadder på våre barn.

Vi har jo også flere faddere i tillegg.

Min erfaring er at disse unge syns det er veldig stas at dem faktisk får lov til å være fadder, at vi tenker på dem, og dem er nok av dem som stiller mest opp også (dette kommer jo selvfølgelig ann på personen..)

Hmm ble litt langt å knotete skrevet, men håper du skjønnte hva jeg skulle frem til :-)

Lykke til med valget, det er ikke enkelt bestandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...