_Mita_<3 Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Lillegutt på 4 mnd har aldri hatt noe problemer med bleieutslett... men nå ser han ikke ut ved rompa:( hva gjør jeg? Har smørt han godt som jeg alltid har gjort.. ,men funker ikke.....
firemerkersmør Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Zinksalve og la det lufte seg. la han ligge uten bleie en stund. kna også hjelpe med a-creme el.l.
_Mita_<3 Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2007 oki.. har det.. ikke prøvd zink.. bruker a-krem og noe lignende vaselin.. skal lufte han litt jeg:)
ketosina Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 det beste er faktisk å kun bruke potetmel!!! skifte bleia rundt hver 2. time, og pudre godt med potetmel (brukes som talkum, pudre godt på). dette tørker ut fuktigheten som gir mer utslett, og tørker det bort. fikk beskjed på helsestasjon at der de blitt skikkelig sårt er kremer og zink og alt sånn en uting. det skaper bare mere fuktighet som gjør de mere såre.
Bimmer´n Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg bruker ingen kremer eller talkum, men drypper brystmelk på området og lar det lufttørke. Unngår å gni ved vask, skyller mer.Tørker (klapper) med en flanellhåndduk. Men poenget mitt er: morsmelk!! Aldri rød eller sår!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå