Gå til innhold

Når bør jeg ta første legesjekk?


T*75 -Prinsessa er født!

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+1 nå, og lurer på når jeg bør bestille time hos fastlegen min. For det er han jeg går til, sant?

Har masse venninner med småttiser men har ikke fortalt dem ennå så jeg har ingen å konferere med..

Sier jeg at jeg vil ha graviditetstest? Tar de blodprøve og alle tester med en gang?

Blir glad for svar fra noen som vet!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte time med en gang jeg fant det ut jeg. Skal på mandag. Det samme gjorde jeg sist gang jeg var gravid. Dette er andre gang:) Ta med urinprøve. Fastlegen min tok en graviditetstest, blodprøver, fylte ut helsekort for gravide og bestilte sykehusplass, selvom det var så tidlig i svangerskapet. Greit å komme igang da:) Sist gang gikk jeg bare til fastlegen min. Denne gangen tenkte jeg å gå til jordmor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 5+3 nå og skal til jordmor på mandag (3/9). Dette er mitt 1. barn, så jeg er veldig spent. Jordmora ba meg ta med urinprøve også skulle hun bestille time til tidlig ultralyd pga. en tidligere MA (missed abortion). Blir godt å se at det virkelig er liv der inne i magen.

Ellers trenger du ikke ta med noen ting. Du får en fin svangerskapsbok hvor en del er til mor og en del til far. Den er kjempefin og følge med i og lese i løpet av svangerskapet. Så blir du veiet og må ta blodprøve og legen/jordmor fyller ut et skjema som du må ha med deg hver gang du skal til kontroll.

Bare ring til timebestillingen og si at du har testet positivt, så ordner de en time.

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er kommet, men en plass mellom 4 og 5 uker :) Hadde første dag i siste mens 30/31 juli.. Jeg har time til legen på mandag som kommer :) Forrige svangerskap sjekket de morgenurin, blodtrykk, hcg nivået og vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!

Da er vi veldig likt på vei, musikkpia, jeg er nemlig 5+3 i dag :)

Fortell gjerne hvordan det gikk, jeg bestiller time neste uke jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...