Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hei, jeg har alltid hatt stort behov for sukker.Nå som jeg er gravid har jeg prøvd å trappe litt ned men merker at det blir litt likevel gjennom dagen. Er det farlig for fosteret. Min første er veldig aktiv og energisk nesten litt hyper. Kommer det av at jeg har spist mye sukker under graviditeten?? Litt bekymret denne gangen..
twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Min elste er veldig hyper, men jeg kuttet ut brusen og spiste kun sunt under graviditeten. (fisk, brød, epler). Så det kan ikke komme av for mye sukker. Han likte heller ikke godter og brus før han var tre. Nå har jeg sukkerkikk på kveldene...
ananymous Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Vet ikke om det gjør dem hypre når de kommer ut, har vel aldri hørt noe om det. Men tror du får større barn (fødselsvekt) av å spise mye sukker sammenliknet med andre typer energi. Vet ikke om store barn er noe problem for deg, da.
Håpefull mamma Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 eneste jeg har hørt er at barnet kan blir ganske stort ved fødsel om man spiser mye snacks under svangerskapet. jeg er tante til to, ei jente og en gutt. moren deres spiste mye snacks under svangerskapet, og gutten var 4290g og jenta 4820g ved fødselen. så jeg passer meg ganske bra. huff de skal jo ut også
Monasecilie Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Jeg spiste masse godis og drakk cola under mitt forrige svangerskap, babyen var ikke stor likevel. Hun veide 3285. Tror det med størrelsen har mer med mors aktivitetsnivå å gjøre. Hun er heller ikke blitt noe mer aktiv enn andre barn.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Man får stadig mer kunnskap om hvordan ernæring under svangerskapet kan påvirke barnets senere helse. Kanskje finner man sammenhenger her også for ADHD. En jeg kjenner som er ikke den skarpeste kniven i skuffen kom med føkgende utsagn når hun var gravid: "Nå skal jeg stappe i meg masse cola og snop siden jeg blir feit likevel" og det gjorde hun.. sønnen hennes har ADHD og store adferdsvansker.. en sammenheng? Mulig.. jeg hadde ikke tatt sjansen..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Det viktigste er vel at du ikke spiser deg mett på dårlig mat så du ikke får i deg mat med vitaminer og mineraler og sunt fett og sånne ting. Og så er det vel best for babyen, som det er for oss andre, at man holder blodsukkeret på et jevnt nivå. Jeg merker godt på humør og energi og sånne ting om jeg spiser mye usunt og blodsukkeret svinger veldig. Men jeg ville ikke vært bekymra for at babyen får varige skader. Spis noe sunt før du spiser snop, og drikk et stort glass vann før du sjenker deg cola. Så kan du kose deg, mener jeg.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jeg var supersunn under det første svangerskapet mitt, men picaen min var å spise en lollipop om dagen. Ellers null snop og brus... Jeg gikk også veldig langt hver dag, så jeg fikk masse trim. Jenta mi var 4360 gram når hun ble født. Men nå er vi to høye mennesker, så vi fikk beskjed om at vi ikke kom til å få små barn. Altså, ikke fordi at vi er feite, men fordi at vi er lange. Det er mulig at noen får store barn, hvis de spiser usunt under svangerskapet, men jeg tror det hele er litt tilfeldig også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå