Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På alle amerikanske serier (for dem er jo til å stole på, hehe...) så er jo det å få blomster bare så flott for kvinner, og det er beste måten for menn som skal be om unnskyldning for noe på; å ta med blomster. Og her til lands så er det vanlig å ta med blomster når noen har fått baby, kjøpt nytt hus osv. Men liker vi egentlig denne tradisjonen?

Jeg personlig liker IKKE å få blomster! Spesielt ikke når jeg får dem når vi har besøk. Det blir ekstra jobb på toppen av å hilse på alle gjestene og gjøre i stand mat ol å skulle skjære dem til, finne en passende vase, pakke vekk alt papiret de er pakket inn i og så en plass til dem på bord som jo egentlig alt var ferdig dekket. Deretter går det 2-7 dager så visner de og man må styre med å få dem ned i økologisk avfall posen og vaske vasen som nå har ekkelt vann i seg *grøsse* Nei, gi meg heller en pose twist! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er i og for seg koselig å få blomster - men som du sier kan det bli litt mye styr når en har besøk og må drive å ordne med vase ol i tillegg...Husker da vi kom hjem med Milla etter å ha fått henne....hadde ikke vaser nok til alle blomstene heller:o/

Liker veldig godt å få blomster av samboeren min da;o)

Skrevet

Blomster er kos å få, men gubben er allergisk mot det meste som er grønt og fint:(

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Liker det absolutt ikke! Jeg blir så trist når de dør!:-/

Gjest tjoheisann
Skrevet

Åhhhh - er kjempeglad i blomster - men får jo aldri noen!!

Skrevet

JAAAA...

Jeg elsker å få blomster :) Mannen min er kjempeflink å komme hjem med blomster til meg, og jeg får også blomster av svigermor ofte. Synes det er kjempemessig og blir bestandig veldig glad.

Det jeg ikke liker er å få potteplanter!!!!

Jeg vil helst velge selv hva jeg skal ha i vinduene mine, og ofte passer det ikke med det jeg har fra før. Dessuten lever jo disse lenge, lenge og jeg får ikke til å kaste det heller.

Skrevet

Jeg elsker å få blomster av min bedre halvdel, men han får det ikke helt inn. Når dama di er så enkel at hun tilgir alt for en stor bukett tullipaner burde en stakkars mann utnytte det. Jeg tilgir glatt at han har glemt å vaske badet to ganger på rad:)

Er litt enig med besøk og blomster, og spesielt siden jeg synes det er mange "stygge" buketter. Kjøper blomster til de jeg vet liker det, sjokolade til noen, og gjerne en flaske vin.

Skrevet

Blomster er hyggelig å få det, men jeg er ikke så veldig flink med blomster så det er greiest å få en bukett slik at de før etternoen dager eller en ukes tid. Potteblomster gjør igrunn det de også, men klarer såvidt å holde liv i den jeg fikk av min mann/mine barn på morsdagen. Men gav han beskjed om å vanne den. Den lever, men såvidt.

Syns det er hyggligere med andre ting jeg. Flaske vin er en slager, men ikke alle en kan gi det til.

Var i innflyttningsfest til ett vennepar ifjor, de gav vi forskjellige typer med pasta siden de er matmennesker. De ble kjempeglade, for ingen av de liker blomster. og vin fikk de masser av.

Jeg syns det er mye mer hyggelig om min mann lager en sen middag til oss jeg, enn blomster. Men nå skal det sies jeg hadde blitt kjempeglad om han kom hjem med en motorsag til meg da, veldig lyst på det om dagen.

Skrevet

Jeg elsker og få blomster. Det hender jeg får av samboeren min eller andre, ellers kjøper jeg selv ca. en gang i uka.

Skrevet

Elsker å få blomster!:) Aldri følt noe styr med å pakke de opp, men det er nok fordi jeg får de så sjeldent. VIL HA MER BLOMSTER!!!

Skrevet

Jeg er veldig glad i å få blomster, men skal man ha selskap er det aller best om de blir sendt dagen før slik at man rekker å ordn dem i stand.

Skrevet

Jeg elsker blomster!!

En uskreven regel er at vertsskapet skal få blomstene dagen før selskapet dersom det er dette du har tenkt til å gi. Dette er for at de skal kunne pakke opp, kutte stilker og finne vase i god tid før gjestene kommer og maten skal lages:o) Da settes gjerne blomstene på bordet eller i nærheten også, så slipper de selv å finne noe å pynte med.

Skrevet

Elsker å få blomster, spesielt hos mannen min. Ei i familien har alltid med blomster når hun kommer på besøk, kan bli litt mye til tider. Føler også ett visst press på at vi må kjøpe blomster hver gang vi drar dit, og det syns jeg egentlig er unødvendig. Må jo kunne dra på et vanlig kaffebesøk uten å ha med blomster.

Mannen min pleier å kjøpe blomster sånn helt uventet, ikke nødvendigvis etter en krangel. Husker jeg var høygravid og drittlei, hadde ikke sovet på månedsvis, var skikkelig ufyselig mot han en morgen og sendte ett par suuure meldinger til han på formiddagen. Når han kom hjem fra jobb hadde han med blomster, han hadde skjønt at jeg hadde en superdårlig dag og at jeg trengte en oppmuntring. Det er det ett at de mest romantiske øyeblikkene jeg husker. *smelt*

:o)

Skrevet

Jeg syns det er kjempe koselig å få blomster. Syns det "gjør" så mye i huset å ha friske blomster stående..(=

Litt jobb er det jo, men det er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...