Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 heia! jeg har vasket klærene til sambo og meg i mange år, men med en gang det kommer til babyklær ble d liksom helt anderledes:) er i uke 35+3 og nettopp begynt å vaske babyklærene... men er litt i tvil om jeg skal henge det opp elle ha det i tørketrommel... hva gjør dere jenter?
twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Jeg henger de alltid opp. Tromler bare sengklær,vaskekluter og håndduker.
Gjest mor75 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Jeg tromler babytøyet så sant det står på merkelappen at det går. Synes klærne blir mykere av det, og så er det jo et tidsspørsmål, babyer kan skitne ut mye klær på kort tid, så da kommer det jo an på hvor mye man har av tøy. Ellers er jeg nøye med å bruke vaskemiddel uten parfyme og fargestoffer, og jeg bruker aldri tøymykner.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Jeg henger opp baby-tøyet jeg... gjør forsåvidt det med alt annet tøy og jeg da... Har tørketrommel, men synes ikke tøyet føles ren-vasket liksom.... Men det er klart, jeg har tørke-plass på loftet da, så jeg trenger ikke ha tørkestativer i stua eller andre steder hvor de bare er i veien.... Men baby-tøyet henger jeg alltid opp av den grunn at det lukter renere og blir slett og pent.... og holder seg pent lenger, da trommel sliter sånn på tøy...
snart mamma t 2:-) Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 jeg bruker å trommle det som tåler det(kan vel hende noe krymper...hmmm...)...ellers så har jeg det bare i 40 min og henger det opp resten...for å spare strømm,hehe:-P men ellers så er dette vel opp til kvart enkelt..men det blir helt klart mykt i trommel...handduker og slikt blir kjempe myke:-)
strekkmerketrollet Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 jeg trommler babyklærne så sant de tåler det... synes de bli myke og deilige. jenta mi var "gulpe unge", så hadde egentli ikke så mye valg heller... hehe
r r r Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Hos oss går så og si alt i trommelen - bare ikke tøy som kommer til å trenge stryking slik som duker, skjorter/bluser, finklær og bukser som er bare er akkurat på lengden (de kan jo komme til å krympe mer i trommelen...). Med babyer og småbarn i hus blir det sinnsykt mange plagg som må vaskes og hvem som da har ork til å henge opp hvert eneste lille plagg, ja det aner ikke jeg...
litakine og Theodor Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 jeg tromler alt, synes det er så mye deiligere når det er tromlet, så får det bare slite og koste... har heller ingen kjempe bra henge plass til de klærne, så det er bare i veien om det skal henge
@nemone Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Jeg tørketromler så og si alt (også det som det står på merkelappen at ikke går - det meste går...). Har ikke plass til å tørke tøy inne så det er veldig greit, vil ikke ha masse klesstativer på stua - og det blir MYE vask med to voksne, en halvannetåring og en baby (når hun kommer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå