Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg er såå redd for å ha på knøtte for mye når han skal sove.. Vi har ca. 18 grader på soverommet vårt. Han har liggi i tynn sovepose med hel pysj. Har også hatt et helseteppe over han. Han har vært ikke veldig varm, men ikke kald, men han er alltid kald på hendene sine. Så i natt så la jeg dyna halvveis oppå han. Når jeg kjente på han før jeg la meg, så var han god og varm. Kjente han litt i nakken, var varm, men ikke svett.. Er det greit så lenge han ikke svetter? For det kan jo ikke være noe deilig å være så kaldt på fingrene hele tiden.. Men jeg får jo ikke kjent på han ellers, for han ligger jo i den posen.. Hva har dere på deres små om natta nå? Gutten min er ikke så veldig varm av seg.. Bor på østlandet..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 18 grader er passe soveromtemp. Vi har ca 16-17 grader. Snuppa ligger i pysjamas og med dyne. Har de siste dagene kjent at hun er iiskald på hendene om natta, men virker passe varm ellers. De skal kjennes behagelig varm ut i nakken. Ikke svett nei..
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 kanskje litt dumt spørsmål, men når du har det så kjølig som 16-17 grader bruker lille en tynn lue eller noe? Jeg er så redd for at han skal fryse....akkurat som de gamle damene:P
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Vi har ca. 15 grader på rommet og iKKE lue. Fikk høre på hs at de ikke skal ha lue på om natten. Husker ikke helt årsaken i farten, men uansett synes jeg det er unaturlig. Må jo ikke bli hysterisk heller. Babyer blir fort kalde på hender og føtter, men det betyr ikke at de er kalde i seg selv. Viktig at babyer ikke har det for varmt når de skal sove. Vi bruker nå pysj og dyne, har som sagt 15-17 grader på rommet. Til vinteren har vi det kjøligere der inne, da skal vi bruke ullpysj fra nøstebarn. Ingen lue om natten som sagt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Nei ikke lue. Har hørt at de ikke skal ha det på inne, da de regulerer kroppstemperaturen gjennom hodet. Men det går helt fint uten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå