Gå til innhold

hva brukes egentlig LAKSEROLJE til? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ut i fra at det ikke er for å framskynde fødselen?

Lurer på hva jeg skal si på apoteket for å få kjøpt det...

å da er det litt greit å vite hva det egentlig brukes til...hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg har hørt om lakserolje i forhold til gravide er at de bruker det til å sette i gang fødsel, men ville ikke anbefale det for om det funker på deg så skjer ting veldig fort og da skal det vist gjøre veeeeldig vondt

Skrevet

hmmmm, huff. Har du noen andre tips jeg kan ty til?

Skrevet

Uff lakserolje er ingen heldig ting å bruke for å sette igang fødselen...

Fødselen vil gå _alt_ for fort, å jordmødrene har null kontroll på fødselen. Det kan bli alvorlige revninger osv osv.

Så sier du til jordmorda at du har tatt lakserolje, tror jeg hun blir passe rød i toppen:P haha.

Skrevet

Lakserolje er vel egentlig til magen/tarmene... hvis du har forstoppelse. Det er nok derfor det også funker når du vil føde, det setter jo igang ting ;-)

Etter å ha prøvd ALT i mitt siste svangerskap, så tok jeg faktisk lakserolje ;-) (ville sååå gjerne at babyen skulle bli født før min mor - som bor i utlandet - måtte reise hjem igjen, og gikk på overtid allerede).

Han ble født natten etterpå.

Jeg fikk ikke noe magetrøbbel eller noe, som det ofte sies bivirkningen er. Hadde en kjapp og lett fødsel (50 min totalt!)

Nå var jeg allerede helt modent da og hadde hatt 3-4 cm åpning en stund allerede, så jeg visste kroppen var klar, ellers hadde jeg nok ikke tatt lakserolje. Hvis du ikke er moden for fødsel, så er det ikke sikker lakseroljen virker og da kan du bare få magetrøbbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...