Gå til innhold

Vi har INGEN til å passe barna under neste fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet til en ny plass og har ingen nære venner enda. Kjenner noen småbarnsfam, men de er overlasset i arb og unger selv. VI har ingen fam. i nærheten, ca 2 timer til besteforeldre(som selv har jobb de sikkert må på). Det er 2 timer til sykehuset..

Noen tips til organisering? Besteforeldrene stiller self opp, men det kan ta mange timer for de å komme seg hit...

Ser vel ut til at jeg må ta ambulanse el noe alene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går barna dine i barnehage da? Ei venninne av meg som jobber i barnehage, fikk spm om å passe ei jente hun hadde barnehagen da foreldrene skulle inn til fødsel. De kom om natten, og min venninne tok med seg jenta på jobben, og hjem igjen på kvelden. Dette funket veldig greit. Hvis de ikke går i barnehage blir det litt verre. Da har jeg ingen gode tips:)

Skrevet

uff så stressende for deg å måtte tenke på! Hvor raske fødsler har du hatt før? Jeg ville ringt besteforeldrene og spurt hva de tror er mulig, kanksje kan de snakke med sin arbgiver slik at når du ringer kan de dra med en gang. Evt hvis dere drar tidlig til sykehuset, før du har fått skikkelig vondt, så kan dere vel ta med ungene, så kan besteforeldre komme dit og hente dem? Ring på sykehuset og hør, kanskje har de noen ordninger der søsken kan bli tatt vare på mens mor føder? være på et lekerom e.l?

Skrevet

Hvor mange og hvor gamle er ungene?

Dere kjenner ingen i byen der du skal føde som kan passe dem?

Bor besteforeldre i samme retning som sykehuset, så de evt kan møte dere på veien? Eller om de kjører til sykehuset og henter barna der?

Ikke lett det der. Men jeg hadde nok spurt naboer/bekjente.

Eller som nevnt snakka med noen som jobbe i bhg.

Skrevet

Eventuelt så kan jo du reise i forveien i ambulanse så kommer mannen din etter når besteforeldrene er kommet i hus.

Spørs jo hvor raske fødsler du tidligere har hatt ja, men er vel sjelden at det bare går noen timer fra du blir hentet i ambulansen til ungen er ute..

Du får snakke med foreldrene deres å spørre om dere kan ringe de med en gang dere tror noe er på gang så får de heller komme på en bomtur i værste fall. Som oftest vet vel dere som har født tidligere når noe skjer uansett så..

Lykke til:)

Skrevet

Er jo ikke sikkert det skjer om natten....

Barna er vel i barnehage eller skole på dagen...? Kan dere ikke snakke med foreldrene til de beste vennene til barna og høre om de evt kan hente med deres barn om dere skulle måtte dra på føden i barnehage/ skoletiden? Så kommer besteforeldre etter og tar over barna?

Personlig så synes jeg besteforeldre bør stille opp på noe så unikt som fødsel, selv om de har jobb. Evt ha avtale med arb giverene sine om å kunne dra,, ta fri en dag etc... Ikke så ofte barna deres føder, eller??

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar!

Kan kanskje spørre de i barnehgaen ja om det skjer på dagen, men det er vanskelig når man ikke kjenner de personlig..

Fødslene mine har ikke gått såå raskt, så vi rekker sikkert å organisere oss, men det er bare litt stressende å tenke på.

Besteforeldre vil selfølgelig stille opp, men de har slike jobber at de ikke bare kan slippe alt de har i hendene og løpe fra jobb på minuttet..De kan jo ikke ta seg fri de siste 14 dagene i tilfelle jeg skal føde heller! Men de kommer ja. Får vel bare ta med ungene i bilden om det skjer på natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...