Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hadde dere forventa noe betaling? Evt.hvor mye? Hun er gravid så kommer jo selfølgelig til å sitte barnevakt for barnet hennes når den tid kommer... Hver sin gang?
Mille** Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Nei, jeg hadde ikke forventet betaling av venner og familie. En blomsterkvast er jo hyggelig da. )
Mockanin Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Jeg hadde ikke tatt betaling for å sitte barnevakt for en veninne. De få gangene noen har sittet barnevakt for minsten vår, så har vi kjøpt inn bitte litt snop..
Storebror & Lillesøster Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Hm,vet ikke helt. Hvis dere avtaler at dere hjelper hverandre så er jo det greit,ellers kan du jo kjøpe en ting til henne,blomst eller noe... Spørr henne?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Nei, jeg hadde ikke forventa det.. Bare koselig å gjøre tjenester for venner, kommer en dag hvor man trenger det selv også =)
Gjest Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Ja, det er på dagtid dette da.. Så hun skal komme hjem til oss! Så det er jo bare å forsyne seg med det som er i skapene
Tusse Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Kjøp en fin blomst til henne og si at du gjerne vil sitte barnevakt for hennes barn.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Eg har passa ungane til mine veninner fleire gonger og eg tar aldri betalt for det!! Det har for det meste vert 2-4timar el noko men det har hendt at det har vert heile dagen. Eg har ikkje ville ha bet sjav om fleire har spurt meg om det. Eg og ei anna byttar og hjelper kvarandre ut ofte så det går liksom opp i opp. Og eg har svara dei som har ville betale meg at neste gong er det eg som trenger hjelp!! Men det er jo greit å høre med ho da om ho vil ha betalt el ikkje
Kamomille Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Jeg har aldri betalt veninner for å sitte barnevakt, og har heller aldri tatt betaling selv. Ser på det som en vennetjeneste som betaler seg i froma av barnevakt eller andre tjenester siden. MEN; når noen har passt mitt barn over såpass mange timer så har jeg gjerne kjøpt en blomserbukett eller en flaske vin el som takk fro hjelpen. Jeg passet barnet til ei ikke så nær veninne i 9 timer en dag fordi de ikke hadde fått barnehageplass. Må si jeg da ble litt skuffa når vi ikke fikk en liten blomst engang og hun heller ikke tilbød seg å gjendjelde tjenesten......
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Jeg ville ikke tatt betalt selv, men jeg ville nok betalt en venninne for å passe barna. Det kommer liksom an på om hun passer de fordi hun hadde lyst til å passe de eller om hun passer de fordi du trengte barnevakt også.
Gjest Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Jeg trengte barnevakt. Men hun har tilbydt seg for noen uker siden da, at vi bare måtte si ifra om vi trengte noen til å passe! Hvor mye skal jeg gi henne da?
Arb.ledig husmor Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Eg satt barnevakt en gang for jenta til kusina mi, og når jenta ble henta var ho hos oldeforeldrene sine for eg hadde måtte reise på jobb selv 15min før. Dette var i 7-8 timer, og eg hørte ikkje takk en gang.. Dette er en litt merkelig kusine da, men eg syns no i d minste ho kunne takket meg.. Eg forventa ingen betaling da, men hadde jo vært kjekt om hun hadde kommet m en blomst eller noe.. Tenkte ikke på noe sånt da, for var så skuffet over at hun ikke takket meg for at jeg hadde passet jenta hennes hele dagen. Skulle vel bare sagt nei, for selv skulle eg jo på jobb på kvelden, og da med psyk.utv. hemmede barn og ungdom... Kan si eg var passe sliten dagen etter ja!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Jeg tar ALDRI betalt for å sitte barnevakt hos venninner.. Måtte minst ha vært fast dagmamma for å ta betalt.. )
mamma >to gull Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 Jeg hadde aldri tatt betaling for å sitte barnevakt for venninnen min sitt barn. Som du sier så er hun gravid så du gjør sikkert gjengjeld en gang...:-)
goldie Skrevet 30. august 2007 #16 Skrevet 30. august 2007 Trenger ikke ta betalt for det da. Eneste er at hun kan få penger for bussen, bompenger o.l. Eller en blomst da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå