Gå til innhold

....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skal vi lære:

 

- Å ha respekt og forståelse for andre mennesker

- Hva taushetsplikt innebærer

- Forskjellige holdninger til forskjellige mennesker

- Å ha kunnskal om sykdommer

- Å forstå kroppsspråkets betydning

- De vanligste årsakene til smitte

- Forskjellige kommunikasjonsteknikker

- Kjenne til lovverket

- Arbeidsmiljø

- Kost og enæring

- Funksjonshemming

- Sosialkunnskap

 

HOLDNINGER:

 

- Hvordan du ser å er mot andre mennesker.

- Å hvordan du forholder deg til de.

( utseende, religion, hudfarge, eldre, funksjonshemmede)

- Være positiv

 

NATURLIG Å SAMMARBEIDE MED:

 

- Andre hjelpepleiere og omsorgsarbeidere

- sykepleiere

- fysioterapaut

- sosionomer

- vernepleiere

- leger

- aktivitører

- leger

-ergoterapauter

- barnevernspedagoger

- prester

- fotterapaut

 

HYGIENISK RETNINGSLINJER:

 

 

- Å ha god håndhygiene er viktig. Vask hendene godt før og etter arbeid

- Bruk a

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DE YRKESETISKE RETNINGSLINJENE

 

- Skal alltid ha respekt for pasienten og at alle er like mye verdt.

- Ha omsorg for syke og pleietrengende, uansett livssyn, diagnose, seksuelle legning osv.

 

- Ta fagli og jurdisk ansvar for egne handliger.

- Verne pasienten mot ulovlig og / eller uforsvarlig praksis innen behandling, pleie og forskning.

- informere arbeidsgiver og/ eller tilsynsmynidghetet om helsekadelige forhold

- Holde ved like, sat tilegne seg nye kunnskap.

- Medvirke til at pasienten blir informert om sine rettigheter.

- Ta medansvar for at miljø og behandling

- Vise respekt og omsorg får pårørende

- Vise respekt for andres arbeid.

- Verne om fortrolige opplysninger

- Føre korrekt og nøyaktig dokumentasjon

 

 

KONTAKT OG TILLIT:

 

- I yrket som hjelpepleier er det viktig med kontakt og tillit med både pasienter og veileder. For å få kontakt og tillit med veileder er det viktig å spørre om hjelp, å forstå at veilederen din kan / er bedre enn deg til det som må gjøres som hjelpepleier. Det viktigste er jo å få kontakt og tillit til pasientene/ brukerne. For å få dette må man:

 

- Respektere og vise likeverd

- Fortelle at en har taushetsplikt

- Ta seg god td til pasienten

- Ha samtaler sammen

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Tror jaggu dere har kommet feil................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...