Gå til innhold

Ang brennkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om brennkopper er farlig når man er gravid ?

Tror ikke det jeg altså, men er noen i nær omkrets som har fått det så tenkte jeg måtte være helt sikker :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet f.eks at "røde hunder" er farlig i første delen av svangerskapet (moren min mistet pga det)....når det gjelder brennkopper er jeg usikker, men det er jo absolutt vertd å sjekke med lege!!

Skrevet

Fant dette på et annet forum,og kopierte det over hit:

"Jeg jobber i barnehage hvor det oppsto et tilfelle brennkopper for en tid siden. Jeg var da 32 fullgåtte uker/ 7 mnd på vei. Og jeg ble sykemeldt 100% på dagen, til all smittefare var over. Dette pga at viss du får brennkopper sent i svangerskapet KAN to ting skje:

1) Kroppen KAN gå i fødsel fordi infeksjonen bli for tung å takle når du går gravid. (info jeg fikk av min jordmor)

2) De er ikke særlig glad i fødende kvinner med brennkopper på fødeavdelingene, da det er svært smittsomt for de andre som er der. Fødende kvinner, kvinner som nettopp har født og de nyfødte babyene ikke minst. Samt selvfølgelig personale. (info jeg fikk av fastlegen min)

Brennkopper er en utvendig bakterieinfeksjon som kun sitter i huden, men som er smittsom via kontakt- og dråpe-smitte.

Barn kan ikke tilbake i bhg eller skole/sfo før sårene er tørre for væske (dvs med skorpe, etter at de har sluttet å væske) Og da skal de være tildekt av gode plaster. Og gode hygienereler er viktig både for den syke og de som er rundt h*n. For det er veldig smittsomt.

Hadde det vært den minste sjans for å bli smittet under dette selskapet, ville jeg ha meldt avbud, desverre.. "

Skrevet

Heisann :-)

Takker for svar.

Får bare krysse fingrene for at ikke jeg er Lillegutt er smittet allerede da.

Jeg vet at de som har det kun har sår på ryggen, og den er jo dekket med genser hvertfall, så da får vi håpe det har gått greit også heller holde oss borte fra de frem til de er kommet over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...