Gjest Jenta mi og meg Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Da vi fikk datteren vår skrev faren under på erkjennelse av farskap. Vi bor ikke sammen, eller har noen kontakt nå. I bunnen av arket ( erkjennelse av farskap ) står det : Avtale om foreldreansvar når foreldrene ikke bor sammen. Der har vi ikke krysset av eller skrevet under på at foreldreansvaret skal være felles. Har jeg da som mor ,foreldreansvaret alene?? Og hvilke rettigheter har jeg ? Kan jeg f.eks lage en bankkonto til datteren min uten at jeg trenger underskrift av faren?
så var vi 4 Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Da har du foreldreansvaret alene, er du i tvil kan du kontakte folkeregisteret for de har det på data. Du kan, med aleneansvar, åpne bankkonto, skaffe pass, bestemme i medisinske spørsmål, velge skole og bhg som du ønsker. Skole og bhg skal kun gi deg informasjon og ikke pappaen, med mindre dette er noe dere avtaler med de. Og sikkert en hel del til som jeg ikke aner om. Men det er noen banker som ikke godtar å åpne konto uten fars underskrift, ikke vet jeg hvorfor, men det er visst noen som har fått problemer her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå