Gå til innhold

Fars 6 uker med permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir dem trukket fra mine 54 uker ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det er jo ikke DINE 54 uker i utgangpunktet da!

Skrevet

Så da er det slik at jeg får 48 uker + 5 uker ferie, så tar far de 6 ukene han har etter at jeg har begynt å jobbe ? Jeg skal ha ks,planlagt, blir det da sånn at permisjonen begynner den dagen ks er eller starter den 3 uker før som hos andre ?

Noen som vet ?

Skrevet

Far kan ta permisjonen sin når som helst etter 6 uker etter fødsel. Det bestemmer dere selv..Men da må du gå ut i "ferie" fra permisjonen. Poenget er at NAV ikke utbetaler penger til dere begge. Vi har valgt at far skal gå ut i permisjon i juni forda får jeg feriepenger fra jobben min slik at vi begge har inntekt de 6 ukene. Så fortsetter jeg pemisjonen når han har tatt sine 6 uker

Skrevet

Så han kan ikke ta sine 6 uker samtidig som jeg er hjemme?

Altså hvis vi skal reise bort i de 6 ukene han har, så må jeg ta ut ferie i de ukene ?

( Vi har to barn fra før, men han har aldri tidligere brukt de ukene sine......, nå SKAL han :))

Skrevet

Joda du kan godt være hjemme, men da utbetaler NAV bare penger til han ikke deg. Muligheten er jo at du kan jobbe litt i disse ukene. Ellers blir det bare penger til han ja.

Skrevet

Derfor er det lurt at far tar permisjonen sin når du f.eks venter feriepenger fra jobben

Skrevet

Ok. Takker og bukker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...