Gå til innhold

er det riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bestillte en syden reise i mai tror jeg det var.

måtte betale 13 tusen og noe.

3tusen og noe i depositum.

så avbestillte jeg den på mandag. reisen er ikke før i oktober.

jeg fikk meg jobb. og da var det litt teit å spørre om fri.

er det riktig at jeg må betale de 3 tusen og noe pga avbestilling?

jeg hadde jo avbestillings forsikring på den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder ikke den forsikringen kun ved syksom, død o.l

Skrevet

Nei. Det er hele poenget med avbestillingsforsikring. Du skal kun "tape" et bittelite beløp. Ei venninne av meg måtte avbestille en tur dagen før de skulle reise (kostet 2 500,-), da reisefølge ble syk. Hun fikk igjen alt, med unntak av 300,-.

Så at du skal tape 3 000,- pluss avbestillingsforsikringsgebyret, høres helt feil ut for meg.

Skrevet

det var det jeg og syntes var rart.

det er igjennom star tour jeg har bestillt. de prøvde jo å lure meg med rundt 4000kr når jeg bestillte og.. en venninne av meg bestillte akkurat samme. og de var en mer og jeg måtte betale 300kr mindre en det de måtte betale. men fikk jo rettet opp igjen i den feilen.

Skrevet

Googlet litt, og det ser ut til at de fleste avbestillingsforsikringene omfatter kun ved akutt sykdom, død osv. for deg eller dine nærmeste, ev. reisefølge.

Men min venninne trengte ikke fremvise noen legeattest e.l. for sin venninne, som ble syk, og ikke kunne reise..........

Ser ut til at man må ha egen forsikring på selve reisen, som ev. omfatter at man ikke kan reise alikevel, for andre grunner enn sykdom og ev. død.....! Hmm. Ble egentlig ikke så mye klokere jeg.

Les ev. litt her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=24423

eller Google litt selv!

Skrevet

tusen takk for hjelpen :)

Skrevet

Jeg skal høre med ei venninne for sikkerhetsskyld jeg, som har jobbet (jobber) i Star Tour.

Men får ikke tak i henne før etter kl. 13 i dag, men kan sende deg en pm, ev. så leter jeg bare opp igjen dette innlegget, og svarer der... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...