Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg hadde vel det man kan kalle en grei fødsel sist, men nå som jeg er gravid igjen kommer følelsen av de intense smertene tilbake til meg.. Hadde fortrengt det med en gang gullet vårt var ute, og slik er det nok med alle når de skal beskrive fødselen sin. Men, nå klarer jeg helt å sette meg inn i smertene. Jeg husker akkurat hvordan riene var mot slutten, og PRESSRIENE... :-( Gruer meg sånn at jeg blir helt syk... Er det grunn nok til keisersnitt tror dere? Jeg hadde jo en vanlig fødsel sist, men når det er så vondt... HJELP!
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 føler virkelig med deg....eg hadde en forfærdlig fødsel sist...gjikk 3 døgn fra eg vart sjuk til han kom....det er det j**** eg har vert med på, gruer meg så sinnsjukt no at eg får sikkelig angst av og tenke på at eg må føde igjen...eg skal gjere alt for og få KS.tørr rett og slett ikkje og føde igjenn,for det var en sann dramatisk fødsel. KS er vel egentlig valgfreitt...?? HJELP,ja det sei eg og :S:S:S
annki83 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 ikke for å være ekkel altså me keisersnitt er ikke valgfritt.. må søke sykehuset om å få så er det opp til de å bestemme om du har en god nok grunn.. hvor mye som skal til ser ut til å variere veldig fra sykehus til sykehus.. desverre..
prøvekluten+3små Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 KS er langt i fra valgfritt nei..og husk,ikke komplikasjonsfritt eller smertefritt det heller..ved en vanlig fødseler du kvitt smertene så straks barnet er ute,mens et snitt må du kanskje slite med i flere uker etterpå.. men ring føden og få noen å snakke med om dette er nok en god ide:o) er jo mye av smertestillende de kan gi deg og om det skulle bli forjævli
vilha3 (09.09.07) Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Heia! Jeg har også hatt en periode i svangerskapet der jeg får helt noia pga tanken på smertene... har hatt to styrtfødsler og opplevde det nærmest som et overgrep. Smertene blir så intense og kroppen er liksom ikke helt "med" siden det går så fort. Jeg har brukt mye tid på å tenke og grue meg denne gangen, men har vært til samtaler med jordmor på fødeavdelinga og det har hjulpet meg en hel del. Hun har hjulpet meg med å rydde opp litt i tankekaoset og jeg har faktisk greid å hente fram troen på at dette skal jeg klare- smertene til tross. Er selvfølgelig spent på hvordan jeg kommer til å takle det når riene først setter i gang, men jeg tror faktisk det skal gå bra. Og tro meg, jeg har hatt panikk ved tanken tidligere!! Har brukt en del tid på å gjenoppleve de forrige fødslene sånn mentalt sett, og da er det nesten så jeg kjenner smertene også...Men det har hjulpet en hel del for min del å ettterhvert tørre å ta fram disse fortrengte tankene og få dem ut av systemet. Men jeg hadde nok ikke greid dette uten at hjelp fra jordmor, så jeg anbefaler dere å be om ekstra oppfølgingssamtaler i forhold til dette. Masse lykke til!!!
twoboys & a girl Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Ks er ikke valgfritt, men du kan jo prøve å legge frem din sak å se. Hadde heller ikke en enkel fødsel sist, men jeg vil ikke ha ks. Da får jeg heller takle smertene der og da, og blir det for ille så får de dope meg ned:o) Ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå