Gå til innhold

Når det er planleggingsdag i bhg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man da ta ut en feriedag eller har man rett til å være hjemme? Hvis barnet går hos dagmamma og dagmamma blir syk så har man jo rett på å være hjemme ved dagpassers sykdom. Må jo bli det samme ved planleggingsdager. Jeg har ikke hverken feriedager eller avspassering å ta av så jeg sliter litt.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ikke krav på fri ved planleggingsdager! Klart, hvis det passer for arb.giver så kan en ta ut feriedag, eller avspasere, men ettersom du ikke har hverken avspas eller ferie til gode, så må du nok på leting etter barnevakt. (Egenmelding kan du heller ikke bruke for dette dreier seg ikke om sykdom)

Skrevet

jeg har fått fri med lønn jeg

Skrevet

Du må ta ut en feriedag eller søke permisjon. På min arbeidsplass får vi evt permisjon uten lønn. Du kan ikke bruke egenmelding eller sykt barn-dager (ihvertfall ikke i min jobb). Men du kan jo forhøre deg med arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg har tatt ut en feriedag for å være hjemme når det er planleggingsdag hos oss.

Når minsten var hos dagmamma og hun var syk, så gikk det av de 10 sykedagene jeg har på han. Skrev jo selvsagt opp at det var dagmammaen som var syk sånn at dem vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...