Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 dette er gammelt nytt, at noen fortsatt tror dette er utrolig, enda mer utrolig er det at en lege kan sitte å si dette, noe jeg tviler på at de gjør, da er det mer enn misforståelse ute å går tror jeg. Så om man ikke ønsker flere barn, vet man hva man skal gjøre, vi burde være såpass opplyste nå. Blir nesten provosert av å lese - hjelp,herregud,hva gjør jeg nå, trodde ikke jeg kunne bli gravis osv....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Åååå,hadde jeg bare visst dette tidligere, da hadde jeg ikke hatt 6 barn på 6 år hihihihihihih...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Ikke noe i veien med IQèn her nei, bare tulla da, har selvfølgelig ikke 6 barn på 6 år.Er nok du som må sjekke IQ om du ikke forsto det;)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Vellykket_amning/Vellykket_amning3udg.pdf 1.2 Fordele ved amning for kvinden Amning udskyder tidspunktet for første menstruation eller ægløsning efter fødslen, således at intervallet mellem fødslerne øges, hvilket har betydning i lande, hvor sygelighed og dødelighed forbundet med graviditet og fødsel er stor. Denne gratis præventionsform har stor betydning globalt og forhindrer fortsat flere graviditeter end alle andre svangerskabsforebyggende midler tilsammen 32. 32. Thapa S, Short RV, Potts M. Breast-feeding and birth spacing save lives. J Obstet Gynaecol East Cent Africa. 1988; 7(2): 51-3.
Polyxena Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Leger og jordmødre sier faktisk det, jo. Jeg fikk beskjed i fjor vinter at jeg kunne droppe prevensjon i 6 mnd etter fødsel hvis jeg fullammet. Nå har jeg imidlertid hørt om så mange som har blitt gravide i denne perioden, så jeg forlangte en resept på minipiller på seksukerskontrollen. Men hvis legen sier det, da er det vel ikke så fryktelig rart at noen tror på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå