Gå til innhold

Jeg blir GAL og DESPERAT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver bidige kveld våkner hun ca 10 min etter jeg har sovnet, og holder på i 3-4 timer. Og hun gråter ikke litt heller, neida, hun brøler så høyt hun bare klarer og er helt desperat. Er stille mens jeg er inne hos henne, og begynner så snart jeg snur ryggen til senga. Tar jeg henne inn i senga mi blir hun helt i hundre, da makker hun og styrer helt til jeg legger henne tilbake på rommet og er i full gang igjen. Slik har hun holdt på siden hun slutta å få mat om natta for 6 mnd siden. Hun er forresten snart 15 mnd. Noen tips til en DESPERAT mamma som trenger litt søvn??? Kan noen hynotisere henne i søvn med tankeoverføring??? Blir sprø her snart!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir jeg vel halshugd her inne, men dette fungerte for oss etter mange mnd med natt terror, slitne foreldre og ikke minst såre bryster av å nattamme mitt barn på godt over ett år ble det sånn:

om kvelden etter kveldstell og litt pupp og nøye info om hva som skulle skje la vi jenta i senga, våken.

Sa bestemt og rolig at nå er det natta og nå skal du sove, mamma og pappa passer på deg i stua. Gikk ut og lukka døra.

Inn etter 3 min si det samme, evt trøste, ikke ta opp barnet og ikke vær der inn lenger enn 1 min. Inn etter 5 min si det samme, om barnet fortsatt gråter/er våken vent 10 min og inn igjen.

Dag 2 inn etter 5 min også 10 og fortsett med 10 min imellom, aldri lenger.

Gjør det samme om natta og bestem klokkeslett for når det er morgen, gjerne kl 6 feks.

Etter bare noen dager merket vi stor forskjell. Etter en uke sov ungen hele natta og er blid og fornøyd, noe foreldrene også er.

Hun er også glad for å legge seg og ler og prater litt de minuttene det tar før hun sover.

Jeg har aldri hatt tro på såkalte skrikekurer, men når man er desperat prøver man nesten hva som helst. Poenget er å følge en oppskrift og holde seg til den. Det var tøft, men jeg er sjeleglad vi prøvde for det er som å få et nytt liv.

Lykke til uansett hva som blir løsningen: )

Skrevet

Jeg hadde det slik me min sønn jeg å.

Han begynte da han var 8mnd og holdt på til han ble rundt 13mnd.

MEN, fra han var 12mnd begynte jeg å jobbe me saken.

Det første var å kutte ut ALL kumelk.

Det andre var å ikke falle for fristelsen å gi han melk om natta (bare for å få søvn i de min han drakk flaska)

Han ble bedre og skrek ikke så mye om natta mer.

Fant ut at han hadde melkeallergi. Da var første skritt tatt.

Så slutta jeg å gi han melk (nan) om natta.

Han skrek og skrek.

Tok han opp i senga mi, fortsatte han måtte han i sin egen seng.

Gjorde det til han forsto det.

Så var skrittet til å la han sove i sin egen seng.

HVORDAN skulle jeg klare det?

Skrikemetoden hadde jeg prøvd på det mest desperate, men ville ikke være desperat mer nå.

Det jeg gjorde var å ligge sammen me han til sovna.

Når jeg kom inn for å legge me la jeg han over i egen seng.

Våknet han før kl 6 fikk han ikke komme i senga mi, etter 6 fikk han komme å sove resten i min seng.

Etter en ukes tid me det begynte jeg å legge han i sin egen seng fra første stund.

Etter boken var lest var det i senga.

Helt til han sovna.

Så var en uke gått.

På tide å få han til å sove alene.

Jeg hadde vent til han at det skulle være mørkt på rommet.

Jeg las bok, la han i senga, sang en sang.

Gikk ut.

Begynte han å skrike ventet jeg ikke mer enn 10sek.

Gikk inn, tok fra han smokka i 10-20 sek og lot han få den og gikk ut igjen.

Dette gjorde jeg i 3dager toppen.

Fremdeles sover han like bra, og det nå 8mnd siden.

Helt fantastisk!!! :)

Men, det er ikke sikkert at det funker på DITT barn.

Skrevet

Det meste er prøvd, skrikekur, byssing, lesing synging. Ingenting har virket. Hun får heller ikke melk om natta, kun vann hvis hun vil ha.

I dag skal vi til lege å høre om det er mulig å få sovemiddel til henne. Jeg begynner å bli ganske desperat etter søvn, siden min samboer jobber turnus der han er borte 2 uker og hjemme to uker. Jeg blir jo fullstendig utslitt når han er borte og ikke kan hjelpe meg om nettene. Er dessuten fulltidsstudent og det hender ofte jeg sovner under forelesningene.

Håper jeg ikke blir uthengt for å ville prøve sovemiddel, men jeg er virkelig sliten å lei av dette nå....

Skrevet

Hun er akkurat i alderen for jeksler.. Har du prøvd å gi henne en paracet? Kan jo være det er sterke smerter hn har. Iallefall verdt et forsøk! Her holdt sønnene vår et sant h... når jekslene skulle ut.

Skrevet

Kan godt hende det er jeksler, men når hun har holdt på sånn så lenge så kan jeg ikke tro det er bare det som plager henne Var hos legen i dag da, og fikk time hos øre spesialist, siden hun har vært veldig plaget med ørene. Fikk også vallergan sovemiddel, så tenkte jeg skulle gi henne en sjans i natt også, før jeg evetuelt begynner med det. Har veldig lite lyst å gi henne medisiner, men både hun og jeg trenger virkelig den søvnen vi har sjans å få....

Skrevet

Vår holdt det gående i måneder ved jekslene... Jeg ville gitt paracet og sett om det hjalp.. er bedre det enn å begynne på medisiner.. Trenger jo ikke å være tenner da, men er jo en mulighet. Lykke til, vet åssen du har det... Det er tøffe tak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...