Gå til innhold

stellenbord, og lite bad! noen som har tips\erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

der vi eventulet har plass, er det 80cm i lengden, det er ikke mye! tviler¨på at vi får et stellebord inn der, + at det er skråtak, så man blir jo stående vondt! noen med andre forslag?

har ikke vaskemaskin på badet, det er på vaskerommet, og det ligger i kjelleren, badet er i 2 etasjen! så gidder ikke gå helt dit for å stelle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle være stellebord:)

Skrevet

halla. vi skal bare kjøpe en sånn liten skum matte som vi kan legge ned på gulvet. vi har super lite bad vi også.

Skrevet

de har jo sånne stellebord som en henger på veggen... :) Har du litt veggplass til å henge et sånnt er jo det ideelt til et lite bad... eller har du bare skråtak på badet?

Skjønner godt at du ikke orker å gå ned i kjelleren i skifte bleie!

Et annet alternativ er rett å slett å ha stellekommode el på soverommet...

Skrevet

Vi har stellebordet i garderobeskapet...så hvis dere har et litt "dypt" garderobeskap så er det en veldig grei løsning. Så kan man bare lukke igjen døren, og vips, så er stellebordet borte. har bilder på profilen av hvordan vi har gjort det - det funker glimrende :)

Skrevet

joda, men vi har ikke eget rom til babyen, hun skal sove med oss! er en gang utenfor badet, som det er plass, men føler selv at det kan bli litt kaldt, å stå der og stelle!

bare skråtak ja, og veggplass er det ikke for å få opp et på veggen:( sinnsykt upraktisk!

Skrevet

kan jo ha stellebordet på rommet deres? viss det er plass?

Skrevet

Her er stellebordet plassert i dusjen...akkurat plass til 80 cm og i bredde, er et slikt på stativ som slås samme lett med kar oppi til en 500lapp..

Skrevet

Jeg skal ha veggmontert stellebord fra Ikea, sånn som kan slåen opp når det ikke er i bruk. Også skal jeg ha stellekommode på soverommet til babyen, for soverommet er i 2.etg, og badet i 1. :)

På badet skal jeg også ha en smal hylle/skuffereol til å ha bleier og klær og div i. :)

Skrevet

Vi har berre kjøpt stellematte, har brukt det på henne sidne hun ble født, funker fint

Skrevet

Hei!

Eg berre lurer på kvar du har kjøpt stellebordet? Akkurat slik eg vil ha! Kjempe lurt å plassere det i gardrobeskapet! Det var jo skikkelig koselig:)

Skrevet

Du sier ikke noe om du har dusj eller badekar.

Likte forslaget om sammenleggbart som er i dusjen. Har du badekar, finnes disse du kan ha oppå.

Ellers kan du rett og slett kjøpe kun stellematte og stelle på kjøkkenbenk/kjøkkenbord, eller hvor som helst hvor du har grei ståhøyde. Evnt bare bruke golvet hvis du syns det er greit.

Vi hadde også bittelite bad, men med vaskemaskin (40cm bred). La stellematta oppå der, og kjøpte liten ikeahylle for å henge opp utstyr + mamma lagde en sånn flott hengegreie med mange lommer i, som jeg bare hengte på en spiker.

Skrevet

Mitt råd er å bruke stellematte på gulvet! Hvis du har rygg og knær som tåler det... Jeg opplevde at ungen min datt ned fra stellebordet, mens jeg bare strekte meg etter noe bak meg.... Det er det værste jeg har opplevd noen gang!!! Utrolig nok gikk det bra : ) Ikke et blåmerke, ingenting... Men jeg tenker på det hver dag, og føler meg som en utrolig dårlig mor som kunne la det skje...

Skrevet

Det er et brio-stellebord; brio moon lux. Kjøpte det på babymagasinet i oslo for kr 1200 eller noe.. Tror ordinærpris er 1600. Vi er fornøyd med garderobeløsningen ja - er også så veldig greit å bare lukke igjen når vi f.eks har gjester :)

Skrevet

Hei vi har oxo et ganske lite bad med skråtak. Vi har kjøpt stellebord på IKEA. Et veldig enkelt et, ikke av det mest fancy, men ser ut som et vanlig bord med hylle under til å ha div tøy, stelleprodukter el rett og slett badebalja på. Det var super billig koster ca 200 kr. hadde et nesten likt stellebord til sønnen vår oxo var veldig fornøyd med det i allefall. Målene på det er :Lengde 72cm, Bredde: 53cm, Høyde: 87 cm det heter Singlar.... Det ligger på nettsiden dems : http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205

Skrevet

hei=)

vi har oxo veldig lite bad så vi har stellebordet på soverommet... er ikke store plassen der heller med det får bare være..

Skrevet

Vi har også aaalt for lite bad, og ikke plass til sånn veggopphengt heller. Men vi tenkte at vi kjøper bare en sånn stellemadrass som vi henter frem og bruker et bord eller gulvet eller hva som nå måtte passe når han skal skiftes på, så kjøper vi en balje utenom til badene :)

Skrevet

Vi har kjøpt stellebord til å sette oppå sprinkelsenga.. kan også skyves under senga når den ikke brukes.. Kjempepraktisk :)

Skrevet

Hei!

Vi har også lite bad.Jeg har funnet et som jeg har tenkt å kjøpe.Her er link: http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=stellebord

Synes dette var veldig greit i og med det hadde hjul så man kan flytte på det uten å slippe babyen og at der var badekar + masser av hylleplass til stelletingene under.Med jentungen hadde jeg stellebord som man henger på veggen,nå har jeg flislagt bad så jeg vil ikke skru store skruer inn i flisene.Synes også at det stellebordet var litt upraktisk for jeg måtte fjærne alt oppå for å klaffe det opp.

Skrevet

heisann:) takk for mange svar:) vi har kun badekar på badet! går jo ann å kjøpe et sånn som ligger oppå badekaret, men helt ærlig føler jeg meg ikke komfortable med de!

hun skal sove med oss, men føler liksom at det blir for kaldt å stelle henne på soverommet! syns at på et rom for stell så skal man ikke fryse! vi har ingen sånne garderobeskap, som pelin snakker om,

men helt ærlig, syns dere det er rart å ha stellebordet i gangen oppe? tenkte litt på det hensvik stellebordet! det ser jo i tillegg ut som et bokhylle! er egentlig ikke det at vi har så veldig liten plass, men alt er bygd veldig dumt! gammelt hus, med dumme løsninger!

Skrevet

Pelin

Du er jammen flink, har termin 25 oktober og har ikke halvparten av det du har....skjønner at jeg bør begynne å forberede meg litt:-)

Har heldigvis vaskerom, så stellingen vil gå fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...