Gå til innhold

Trenger råd........jente snart 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takknemlig hvis noen vil svare meg/gi meg råd på barnet mitt 9-12 år.

Evt. legge det ut på dib, skravlesiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke råd er du ute etter da? Hvor mange timer det er normalt å sove?

Skrevet

Når man er 12 kan man være oppe hele nata assa!

Skrevet

Har skrevet et innlegg på barnet mitt 9-12 år. Der står det hva jeg trenger råd i forhold til. Vil ha mest mulig seriøse svar, derfor legger jeg det ikke ut på ei krangleside. Ønsker å være anonym av hensyn til familien, derfor kan jeg ikke legge det ut på den siden det er størst aktivitet.

Når det gjelder søvnbehov, finnes det dokumenterte undersøkelser i forhold til det. Dessuten er det ganske lett å se på et barn, om det får for lite søvn. En erfarer også, etterhvert, at det ikke har noen hensikt å sende et barn som ikke er trøtt i seng. Slikt blir det bare bråk av ;o)

Så, nei, ellers takk, men jeg ønsker ikke råd i forhold til søvn!

Skrevet

Trenger råd....jente snart 12 år

00:29 16.08.2007

Har hadt en diskusjon med jentas far igjen...han har alltid ment at jeg er for streng(bla), men har til dags dato ikke hadt ungen 1 helt døgn i forbindelse med barnehage-/skoledag, (pga at han selv ikke ønsker det). Har hun blitt syk under helgesamvær, har han kjørt henne hjem (stefaren, min mann, har tatt seg av henne hvis jeg har hadt helgejobb).

Han mener jeg er alt for kontrollerende, pga. at jeg stort sett vet hvor jenta er og hvem hun er sammen med.

Jeg synes hun har stor frihet, hun kommer hjem til tomt hus etter skolen, får lov å ta med venner hjem, bruke pc osv, under forutsetning av at hun gjør skolearbeidet sitt. Hvis hun drar andre steder etter skolen, gir hun beskjed.

Ellers trener hun i 2 forskjellige idrettsgrener, deltar på kulturskole og får dra på kino, rusfritt diskotek ol. når det er anledning til det.Men jeg vil vite hvor hun er, det har faren rett i.

Ellers er hun skoleflink, har plikter hjemme(barnearbeid kaller hennes far det), hun får lommepenger, har venner mm.

Jeg er i full jobb og har 2 yngre barn. Jobben min krever at jeg er på vakt hver 3 helg, eksen krever nå å ha jenta annenhver helg (passer nydama, nr 4 i rekken av stemødre, best), han har ikke andre barn,damas barn er voksne og ingen av dem jobber i helgene. Jeg ønsker at vi fortsetter det samværet vi har hadt i et år, 2 helger hos hver-så 1 helg hos hver, da det ikke kolliderer med minne jobbehelger. Dette for å kunne følge opp jenta i forhold til kamper, venner, pubertet og alt annet som skjer i en 12-årings liv. Desseuten er det greit at familien som helhet kan gjøre noe sammen de helgene hun er hos oss. Faren mener at det er et utslag av midt ktr.behov, jenta har bare godt av at jeg ikke er så mye sammen med henne...

Synes det hører med til historien at jeg i perioder nermest har tvunget ham til å ha samvær med henne. Han har ett par ganger fått spørsmål om å ha henne ekstra (mot tilbakebetaling av barnebidrag + barnetrygd + betalt barnepass). Dette pga at hennes bror var meget syk, jeg nermest bodde på sykehus med han, på en annen kant av landet. Svaret vi fikk var at han jobbet, og det var ikke hans problem at vi hadde et sykt barn. Resultatet var at hans unge flakket mellom stefar, bestemor (hans mor) og mormor. Han kritiserte da meg for å bruke hans mor til barnepass, da jeg måtte forstå at unger ble nervøse av å være sammen med eldre mennesker (hans mor var da mellom 50 og 60 år, sprek og oppegående).

Uff, dette ble langt Tror spørsmålet mitt koker ned til:

1. Er jeg for streng med jenta, for kontrollerende?

2. Er jeg urimelig når jeg ber om at han tilpasser helgesamværet til mine arbeidshelger?

Anonym

Ville ha det lagt ut, men vil selv være anonym...

kjækt med copy.knappen du..Nå slipper vi å spekulere på hva du trenger råd om....

Velbekomme... :-))

Skrevet

har svart deg inne på barnet mitt 9-12 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...