Den lille prinsesse Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Skulle tro det var en dødelig sykdom det var snakk om her !!! For noen hysteriske kvinnemennesker som må stå bak den organisasjonen!!
Den lille prinsesse Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 http://www.lusfrinorge.no/ Glemte det jeg... = )
Polyxena Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Jeg er enig i at dette var voldsomt, lus er tross alt ikke dødelig. Når det er sagt, så er hodelus noe dritt, det smitter veldig lett fra barn til barn og blir lett rene epidemier. Har opplevd skikkelig luseutbrudd i barnehage, det var ikke særlig gøy :/
mamma til to skjønne Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Denne MÅ jeg bare svare på... Dødelig er det jo ikke,men fy faaader så irriterende det er! I fjor høst fikk datteren min lus. Kjøpte lusemiddel,gredde henne hver dag. Lusa forsvant. Tok en ny kur etter 10 dager tror jeg,som man skal. Fortsatt ikke lus. Etter et par dager fant jeg lus i håret hennes,samme opplegget igjen. Lusekur og kamming,ny kur etter 10 dager. Ingen lus. Etter 1 uke finner jeg igjen lus. Samme opplegget igjen... DA HOLDT JEG PÅ Å KLIKKE... Ringte skolen,og sa fra at dette holder ikke,mange foreldre driter i å sjekke om barnet har lus,med det resultat at alle andre unger får det,tross brev fra skolen med påminnelse om jevnlig kamming. Jeg var forresten ikke den første som ringte for og si fra. Dessuten var jeg gravid,og rett og slett livredd for å få lus,pga at det er jo ikke mye behandling man kan få når man er gravid/ammer. En annen ting er at det koster mye og kjøpe disse midlene omatt og omatt,det tar utrolig mye tid å gre gjennom håret med lusekam daglig(når det er lus),og sist men ikke minst,det er veldig flaut for den det gjelder. og lusa kan bli imun mot lusemidler hvis man bruker det mye. Så ja,dette er noe jeg fint kunne ha funnet på å starte selv da det sto på som verst... ( Så vil jeg bare minne om at det lønner seg og sjekke barnet for lus jevnlig. Hver uke er perfekt. Den dagen dere får gjenstridige lus i hus,skjønner dere hva jeg mener...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Nå er dette faktisk en landsdekkende kampanje for å bekjempe en plage som hjemsker skoler og barnehager hver år. At ikke dine unger har fått dette er fint for dere, men jeg syns ikke du skal kalle andre som vil lusa til livs for hysteriske. Alle skoler og barnehager sender denne uka ut et brev der vi som foreldre blir oppfordret til å avluse evt lusebefengte barnehoder førstkommende helg. Og jeg syns det er et kjempetiltak så man slipper gjensmitte gang på gang. Håper flere enn meg gidder å se over skallen til avkommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå