Gå til innhold

Hva skjer nå? Anyone....?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg vite at pappa'n til poden mest sansynlig flytter til England om kort tid...Hva skjer da?

 

Vi har delt foreldreansvar, men han har sagt at jeg kan få foreldreansvaret alene....Hva lønner seg?

 

Hva skjer med samværet da?

Poden er ikke 5 måneder engang enda, jeg vil ikke sende han på fly til England...(barnefar og jeg har ikke vært sammen siden jeg var 3 måneder på vei).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tatt foreldreansvaret alene - det gjør det mye enklere om noe skulle skje, når du skal søke om bhg etc. Og det har ikke noe med samvær å gjøre, så han slipper ikke unna av den grunn, men vedr samvær så blir det nok betydelig vanskeligere enn du tenkte først. Og du får ikke sendt ham på fly alene på ganske mange år enda. Så det slipper du med det første i alle fall.

 

Han er fra norge og har familie her? Da kan du kanskje foreslå samvær når han er her i norge i starten, til han og barnet er blitt kjent, og er samvær sjelden blir det lenge til.

Skrevet

Nå har han ombestemt seg da, vil ikke gi fra seg foreldreansvaret alikevel...Får se hva som skjer når det nærmer seg reise...

 

Han er norsk og familien hans bor i Norge, han har en datter med en annen dame også. Hun er 10 år og kommer til å ta flyet over i ferier og lignende, iflg han selv ihvertfall. Han mente at poden kunne jo bare ta følge med søsteren sin...

 

Finnes det ingen regler for dette, som er til min/podens fordel???

Skrevet

Vil nok tro at det letteste og beste for barnet er at han kommer til deg for å ha samvær, eller om du reiser til han...Barnet er uansett for lite til å reise alene på noen år ja, uansett om halvsøsteren er 10 år...Hun er jo heller ikke gammel nok til å reise alene uten noe som helst form for følge. Grensen for å reise alene uten å måtte søke om assistanse hos flyselskapet er vel 11 år, men max 12. Burde husket da jeg jobber med det, men er i permisjon :-)

Skrevet

jeg tror datteren hans må være 16 år før hun kan ta med seg et annet barn på fly...

 

har en vennine som er i samme situasjon, datteren hennes er snart 10 og hun kunne ikke reise alene med storebror som er 14 år.

 

det letteste for dere begge er vel også om du får foreldreansvar alene siden han flytter til et annet land!!!! skal du sende han alle papirer som han må skrive under på??

 

min sønns pappa bor også i utlandet, og jeg har foreldreansvar alene, det er enklest. Når det gjelder samvær så blir jo ikke det så ofte nå siden alex er 3 år, jeg er med til pappas land (Hellas) og har ferie der, pappa kommer også hit en gang om vinteren!

Skrevet

Barnefar og jeg har dessverre et veldig dårlig samarbeid pga den nye dama hans(tror jeg da, han sier at det er pga han selv), så det blir nok minimalt med samvær hvis bf og jeg må møtes også...

 

Er det sånn at jeg må sende poden avgårde når han er 5 år, selvom han ikke har sett pappaen sin mer enn 3-5 ganger i året?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...