Gå til innhold

sommerbabytreff onsdag den femte september


JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Shoosa og jeg gikk tur forbi den kafeen på majorstua som vi snakket om på treffet istad, og de hadde barnevogner forbudt skilt i vinduet og det er jo ikke helt ideelt for oss-

 

Noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ser det har kommet en slags nysatsende miljøkaffebar der i stedet for Portofino som lå der før. Sikkert for hipt for barnevogner :) Men var det ikke noen som foreslo Kokkamok i Nydalen eller Chocolat ved SAS-hotellet en gang? Har ikke vært noen av stedene, men kunne jo være verdt et forsøk?

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne:

Har du lyst til å ta med mei taien din neste gong? Har så lyst til å prøve ein før eg kjøper (driv og siklar etter ein "mamsemums" BærMei mei tai)

 

For meg er det det same kor vi møtast, men sidan veret kan bli utrygt framover er det jo greit å vere ein plass der vi får ha vognene inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å huske mei tai-en! Men må understreke at jeg ikke vet om den er helt riktig proporsjonert, siden den er egenprodusert og jeg ikke akkurat er noe unikum på sying... Småen trivdes i hvert fall ikke kjempegodt oppi der. Okkesom, jeg tar den med så får du se!

 

Kan man ta med vognene inn på det Kokkamok-stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man. Det er god plass der, og både "harde" stoler og sofaer. De har dessuten stellerom, men det ligger litt kronglete til, man må låne nøkkel og hale opp en tung dør for å komme inn. Jeg hadde flaks og fikk hjelp av en som kom forbi forrige gang jeg var der.

 

Kaffepikene som ligger på Gullhaiug torg midt i Nydalen er også ganske fin, men de har forbud mot barnevogner inne :( Sikkert pga. dårlig plass.

 

Håper jeg kan bli med neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss ein kan ta med vogna inn går det jo fint an å stelle i vogna viss ein har med ein handduk eller ei lita stellematte :) Er ikkje så fan av "harde" stolar though...

 

Sjekk denne linken http://oslopuls.no/restaurant/article1700622.ece - kanskje vi kan velge ein av desse? Har høyrt mykje bra om Sagene samf.hus, tenkte å dra dit på rettferdig/økologisk-handel-marked-sak i morgon, så kan sjekke om det er barnevognvennleg :)

 

Om nokon har lyst til å møtast på marknaden på Sagene så er den frå 11-17 i morgon (denne infoen har eg frå tettinntil.com) Dreg vel oppover sånn i 12-13tida vil eg tru og har sjølvsagt med meg mobilen *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då har eg sjekka Nazar café på Sagene samf.hus. Får ikkje ta med vogna inn, men det var fint der. To sofagrupper, nokre bord med gode stolar, og nokre bord med vanlege stolar. Knallgood kaffi *mmm* og veldig fint inne. Tyrkisk matprofil, med sandwichar og salatar på lunchmenyen.

Superkult LILLA (!) leikerom (dog upassande for 3mnd babyar *hehe*)

 

Vil også berre tipse om at det blir arrangert trilleturar kvar onsdag i Oslo. Type 8-10km ut i marka-aktig tur. Verkar som eit bra opplegg, kan ta med lista over turar på treffet. Går jo an å gå tur også, litt sunnare enn kaffi&kake *dadaa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til Kokkamok - de åpner 11 på hverdager og er positive til barnevogner. Kanskje vi skulle prøve der denne gangen ? Det går jo T-bane til Nydalen, så det er jo litt lettere å komme dit enn til Sagene.

 

Addressen er Nydalsveien 17. Man følger Nydalsveien vestover fra T-banestasjonen. Det ser ikke ut til å være så langt.

 

Se kart her:

http://www.kvasir.no/kart/index.c?ps=3&companies=&imgt=MAP&id=a_1898003&n=59.9500148093809&s=59.9456669906191&e=10.7695659018812&w=10.7595658981188&panX=7&panY=-75&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kan vi ikke bare gå på kokkamok denne gangen da? Vi har jo mange uker fremover, så vi får nok prøvd ut det meste;)

 

Bare setter opp kokkamok på oversikten jeg, sann at det står noe annet en ??? ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke stille denne gangen heller. Bydel Gamle Oslo arrangerer babymassasje så det må vi få med oss.

 

Noe for deg, Tofoso? Begynner klokka 14, men de anbefalte å komme minst en halv time før første gang, ettersom de hadde erfaring med at det fort blir fullt.

 

Kos dere på treff.

 

Kristine og Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt hva det heter, mente selvsagt pinnestoler, eller egentlig alt som ikke er lenestol. Merker at ammetåken holder på å ta meg...

 

Men de har to eller tre sofagrupper også. Ganske lave bord, tror jeg. Satt ved et av de høye bordene og hadde vognen ved siden av forrige gang.

 

Kjempefint med treff i Nydalen, da blir jeg med Marius på jobb først, han jobber to bygg lenger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg vil også på babymassasje. Så dumt at det kræsjar med sommerbabytreff...

 

Det skulle vel ikkje tilfeldigvis vere stemning for å møtast ein annan dag enn onsdag innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som er på fjesboka her inne? Kan lage ei gruppe som heiter sommarbaby så kan vi avtale treff der også - eg er ikkje så masse på DiB for tida, men fjesboka sjekker eg jo ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, det var en veldig god ide å lage en gruppe på facebook!! Virker jo som nesten alle har facebook for tiden! Har ikke vært på noen av disse treffene enda, men vil gjerne begynne nå! Er en av de første i min vennekrets som får baby så jeg føler meg litt ensom noen ganger... Kan alle som har sommerbabyer bli med på disse treffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er bare å slenge seg på:)

 

Jeg er forresten åpen for å treffes andre dager enn onsdager jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også andre dager enn onsdag.

 

Fjesbok har jeg dessverre aldri fått slengt meg på, hadde det som prosjekt da jeg gikk ut i permisjon, men så ble det jo plutselig så fint vær og så tenkte jeg at dette får jeg jo uansett ikke tid til når jeg blir mamma, så da rant det ut i sanda, gitt. Men hvis vi skal begynne å avtale treff der så må jeg vel fikse meg en profil eller hva det heter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også babysang på tysdagar, og det har Shoosa også (ser ut som at tysdag er den store babysangdagen over heile landet *hehe*)

 

Kva med mandagar framover? VIss det er greit?

 

Gruppa "sommarbabyar" er no på facebook, berre å søke den opp. Har stengt den slik at vi blir litt meir åleine, og ingen andre kan sjå bilete og slikt. Men alle får sjølvsagt admin-status! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp - jeg har aldri brukt facebook ! Så fortsett å legge ut info om treff på denne siden også for oss som ikke har kastet oss utpå facebook-bølgen enda... Å sette seg inn i nye datating er ikke det som det blir mest tid til om dagen...

 

Sees forøvrig imorgen ! Jeg kommer litt senere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en dateside da, bare sann til info;) Men selvfølgelig kan infoen legges ut her og..er jo her vi hører hjemme;)

 

Og Mandag er en veldig fin dag for meg, tirsdag er en dårlig dag:p

 

Tiril - Du kan legge meg til på facebook om du ønsker da, også klikke deg inn på gruppa fra profilen min. Jeg heter Malin Engeseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...