Mamma til snuppene Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Snuppa blir to år i okt,og hjelpe for en alder vi er inne i.Hun er skikkelig trassig og griner og hyler for ingen ting. Føler meg skikkelig dårlig mor fortiden,blir jo ikke noe kos i det hele tatt.Blir jo en del "strenge toner".Blir rett og slett ikke kjekt sammen : ( Er det flere som har det på samme måte?Eller har hatt som har noe råd? Forguder jo snuppa over alt på jord,men blir så fortvilet når jeg får såne følelser
Mille** Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Jepp, snupp blir 2 år på søndag og kan være en sann prøvelse til tider. Nå er vi faktisk inn i en ganske god periode, selv om vi prøver med smokk avvenning på dagen, det er jo til tider ganske slitsomt. ;o) Prøver også å gi mindre respons på grining generelt, vil jo ikke ha en sutreunge som skriker og hyler for alt. Nei nattevåk og såre brystvorter er mye lettere enn trassalderen. ;o) Tell til ti, det er mitt beste råd. Når jeg greier å beholde roen selv så går det faktisk litt bedre.
fikk en gutt Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 jeg har prøvd å ignorere, gå vekk nesten..eller..avlede..etc..vet ikke om det kommer til å hjelpe videre...
Gjest Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 min datter på 2 i november og hun er også ganske så trassig for tiden ja..og så makkete da..sitter ikke mye i ro.Skal hun opp på fanget,så er d rett ned igjen.og pusse tennene,d er et mareritt! jeg er avhengig av hjelp av pappa`n hennes til tannpussen,og nå når han er på tur blir d ikke mye pussing..Hun nektet.D hjelper ikke å si at da blir d ikke"betta"(Fluortabl),da blir hun bare sint.og så er hun fæl til å slå oss,særlig når vi nusser henne.Men nusse selv,d vil hun! Hun elsker når hun får lov å nusse oss:) .Søtt! og så elsker hun å erte,f.eks når vi besøker farmora hennes så tar hun og pirker borti plantene hennes(d gjør hun sjelden hjemme)og så plutselig river hun av en knopp.Vi ser d på øynene hennes at hun erter.D lyser "rampejente"i øynene hennes da!
tre små... Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 jepp.. litt over 2 år... vet hvordan det er..men er inni en litt bedre periode nå faktisk.. enig i at det går bedre om jeg klarer holde meg rolig.. hvis ho føler for å hyle og skrike så lar jeg ho få lov.. ingen vits i å gi ho oppmerksomhet på det.. blir bare verre.. går fortere over om ho ¨får "trasse" litt... prøv å tenk på at det ikke er lett for de heller.. en vanskelig alder for barnet.. er derfor de er slik... vet ikke hva de vil, kanskje ikke klarer å formidle skikkelig hva de vil eller føler, vil gjerne være selvstendig selvom ting er vanskelig.. dattera mi er iallefall sånn.. blir helt fra seg om ho ikke får til ting.. jeg får ikke lov å hjelpe ho!
Gjest Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 jeg får heller ikke lov til å hjelpe datra mi.Med maten f.eks..Den skal hun absolutt spise selv..og d går så tregt noen ganger..Begynner å rase vis jeg vil hjelpe.og ROPE,d kan hun!!
Stor_smil Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Godt å se at vi er flere! Mini her blir også 2 år i oktober. Frem til nå har han vært en "engleunge"..hihi, dvs han har vært lett å avlede og "lure", og han har ikke vært så UTROLIG sta i viljen sin. Jeg syntes det begynte veldig plutselig.. er ca to uker siden jeg merket en veldig overgang. Fra å være ganske enkel å ha med å gjøre, så skal alt gjøres på hans måte og til hans tid.. og han blir helt HYSTERISK dersom vi tar han vekk om han holder på med noe (f.eks vekk fra lekene når vi skal spise middag, gå fra lekebutikken, lekeplassen osv). Han hadde en periode når han var mindre, da han ble litt fæl til å slå meg og faren og knipe oss i ansiktet, det var en periode som gikk over, men jeg ser at han har begynt litt med slåingen igjen, sånn helt forsiktig. Ser også at det lyser ramp av øynene hans, og når han får tilsnakk så begynner han å dumme seg, gjøre det han fikk "kjeft" for en gang til, hive seg bakover og ikke minst LE seg ihjel. Det er sååå morsomt å få tilsnakk. Det er noe helt annet når vi er sammen med andre og ikke minst i barnehagen, der viser han ikke tegn til trass i det hele tatt, Jeg tror det begynner med en liten utprøvningsperiode hjemme, der det er 150 % trygt og han vet hvor han har oss.. så får vi heller være litt strenge og konskvente, og HÅÅÅÅÅÅPE på at det er en kort fase (yeah right!) som går over. Merker at jeg i det siste har hatt dårlig samvittighet, når jeg sitter meg ned i sofaen etter han er lagt for kvelden. Tenker over alle nei, ikke gjør sånn, det har du ikke lov til osvosv som blir sagt i løpet av en dag.. føler i perioder at det er mer "kjeft" enn kos.. men sånn er det jo selvfølgelig ikke. Han er søt når han forstår at han ikke har lov (hjeler å si at jeg blir lei meg!), da er det kos og "unnsyl"! hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå