Gå til innhold

Noen som har problemer med Windows vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ny pc i vår med windows vista (huge mistake), og det er ikke problemfritt... I løpet av noen timer på nettet i løpet av kvelden lukker gjerne internett explorer seg 1-2-3 ganger pga feil.... Utrolig irriterende. Samboer var å snakket med de på expert og eneste forklaringen de kunne gi oss var at pc'n hadde for lite minne. Vista krevde 1 giga i minne, samme som pc'n har.. Men hvorfor i all verden selger de da pc'er med vista om pc'en ikke har nok minne?

Argh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det blr bedre med ekstra minne. Men det spørs også hvordan resten av maskina er sammensatt. Er f.eks prosessoren flaskehals har du et problem.

Et råd er å ikke kjøpe datautstyr fra butikker som lever av å selge hvitevarer.

Skrevet

Ja det spørs vel om vi kjøper der igjen ja.. Men har ekstremt dårlig erfring med Dell også som lever av å selge pc..

Er to prosessorer på maskina så det skulle vel gjøre den bra?

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen som IKKE plages med vista! ;)

Det er den største dritten jeg har vært ute for. Jeg må restarte hver dag fordi jeg plutselig ikke får lov å åpne flere explorere eller høyreklikke på linker. Ikke alltid får jeg åpnet ting som fotogalleri og kalkulator heller..

Skrevet

JEpp, hadde vi visst det vi visste i dag så hadde vi ikke kjøpt vista.. Snakket med en fyr som jobber med data og selger til firmaer osv. Han sa at han ikke kom til å begynne å selge vista på sine maskiner på flere år pga alle barnesykdommene...

Skrevet

Dobbelkjerne er standard, men det kommer litt an på hva slags prossessor dette er. Det du også kan gjøre er å laste ned de nyeste driverene til pc-en din. Her kan det være mye å hente.

Skrevet

Jeg har hatt noen dataproblemer nå, så måtte gjenopprette hele driten... Vet ikke om det var virus eller evt. vista som ødela alt... MEN, annet enn det har jeg ikke opplevd noen problemer med vista.

Skrevet

Om problemet vedvarer, så gå for xp et år framover, om du har muligheten til det.

Skrevet

En giga minne er litt lite for Vista. Den bruker ca halvparten. Du vil få problemer med å bli kvitt vistaen om du skaffer deg xp, fordi vista vil ikke at du skal ta den bort for å legge inn xp. Men på den andre siden. Det er folk som du som hjelper vistaen bli kvitt barnesykdommene.

Skrevet

Dette trodde jeg at jeg aldri kom til å skrive her inne, men Vista er NOE JÆVLA DRITT!!!!

Har nok minne (1giga), har lastet ned de siste oppdateringene, har "det siste og "beste"" og det fungerer ikke i det hele tatt.

Skal riktignok si at den "krasjer" ikke så ofte etter at jeg oppdaterte, men det skjer altfor ofte - minst en gang i løpet av den tiden jeg sitter og bruker maskina.

Ellers virker ikke Palm-programmet mitt som det skal og det er en del andre programmer som jeg heller ikke får brukt....

Hadde ALDRI kjøpt Vista hadde jeg vist dette - men jeg var nok litt lettlurt i gjerningsøyeblikket, he, he.

Ellers skal Vista fungere med 500mega minne, men da fungerer den dårlig... tør ikke tenke på hvordan det ville vært i forhold til nå når den fungerer "bra", ha, ha.

Skrevet

Det kan være et sammensatt problem. "Allment" er Vist noe jævla dritt! Jeg har det, fram til i morgen vel og merke :-), men har ikke hatt særlig problemer med det. Eneste har vært at jeg ikke har fått lagt til skriver-mulighetene til det trådløse nettverket ved Universitetet. Uansett så bytter jeg i morgen.

Men sant som det sier, driverene til ulike tjenester/program har vanskelig for å innstallere seg når man har Vista.

Men husk at det ikke bare holder med stor harddisk. Stor nok CPU (prosessoren) og RAM (internt minne) har også stor betydning.

Nyeste versjon av XP koster i dag ca 7.000,- (tror jeg). Jeg betaler ikke noe for den jeg, for å si det slik..... :-)

Skrevet

Se der ja :-)

Det er Home varianten. Proff koster i følge denne siden ca 3.400,-.

Belopet (Kr. 7.000) fikk jeg fra ved kjøp av XP igjennom jobb. Tror den var en god del dyrere da den kunne benyttes av flere. XP`ene du referer til er kun for 1 bruker. Men det holder vel i dette tilfellet :-)

Skrevet

Når det gjelder lisenser er det en gjyldig lisens som følger denne. Denne lisens kan også senere benyttes på andre maskiner om du senere bytter maskin oppgraderer etc. Men vær obs, er det en OEM lisens gjelder denne kun på den ene maskinen, og kan ikke brukes ved f.eks bytte av hovedkort. Når det gjelder vista er det ennå ikke lagt til rette slik at man kan kjøpe flere lisenser til en og samme vista plate.

Skrevet

Det er også en av grunnene til at jeg aldri kjøper maskiner med operativsystem inkludert. P.g.a at det som regel er en OEM lisens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...