Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Jeg jobber på SFO ved en skole i Bergen kommune. Vil ikke si hvem jeg er, eller hvordan SFO. Men jeg og de jeg jobber sammen med vil gjøre vår SFO til den beste i området (en plass må man begynne). Jeg lurer altså på: *hva deres barn gjør på SFO *hva du/dere skulle ønske det var mere av *hva du/dere skulle ønske det var mindre av *hva du/dere skulle ønske de kunne gjøre, men ikke gjør nå. Trenger forslag til aktiviteter, ute som inne, regn og snø som sol. Helst en del der de får utfolde seg fysisk. Setter VELDIG stor pris på hjelp. Og jeg vet selv at det er masse dere vet av aktiviteter som jeg ikke har tenkt på. TUSEN TAKK FOR HJELP
mamma til 3 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 SFO hos oss fungerer som en slags barnehage med litt friere tøyler. De kan bruke skolens utearealer så mye de vil, og inne kan de tegne, klippe, lime, spille dataspill, perle, veve, bygge lego osv. Det er lov til å ta med nintendo e.l. hver fredag, ellers ikke. Ser det en noen SFO som tilbyr mat. Det gjør de ikke hos oss, og det har igrunnen ikke vært noe savn heller, da vi spiser middag sammen hjemme. I ferier lager de av og til noe godt, men mer som en aktivitet enn som ernæring. Tidlig om morgenen og sent på ettermiddagen er det ferre ansatte, og da er ungenes frie radius noe mer begrenset for at de ansatte skal ha kontroll på hvor alle er. Da jeg jobbet i SFO (helt i oppstarten for 13 år siden) gjorde vi lekser med de barna som ofte var der sent og hvor foreldrene ønsket det. Det er det ikke noe av nå. Av og til kan det være vanskelig å få gjort dem hjemme når man skal på noe rett etter skolen (bursdag, fritidsaktivitet e.l.), og så blir det såpass sent at barnet egentlig er for trøtt. Så det skulle jeg kanskje ønske man kunne få til. Ikke hver dag da, for man vil jo gjerne følge litt med selv også) Lykke til med NM i SFO!
bambi på isen Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Nå er ikke jeg en erfaren sfo mamma, eldste min begynte i forrige uke.Men her har de en aktivitet som ungene kan velge, de kan velge: svømming, fotball, sløyd, data, ting og tang og noen flere. Dette er de med på 1 dag i uka. Ellers er det vel mest fri lek (har vært det til nå ihvertfall). De får brød mat og frukt 2 ganger i uka, 2 ganger i uka er det cornflakes/havregryn og frukt, og 1 gang i uka er det varmt måltid. Er veldig greit med litt mat på ettermiddagen, mannen min jobber til 4 og jeg jobber som regel til 6, så det er ikke middag med engang de kommer fra barnehage/sfo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå