Gå til innhold

Dere som pumper dere med elektrisk pumpe;) Har noen spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge pumper dere på hvert bryst?

Hvor mye ca får dere ut tilsammen?

Er det mindre melk i puppen på kvelden?

Hva gjør jeg for å få opp produksjonen litt??

Jeg hadde masse melk.. men føler at det nå er blitt mindre og jeg vil gjerne få fryst ned litt slik at jeg ligger litt foran skjema..hehe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ut mellom 100 og 150 ml, pumper på morgenen og kvelden (på morgenen får jeg ut det på en pupp, og på kvelden er det tilsammen).

Du kan prøve amme-te for å få opp produksjonen litt :o)

Skrevet

som regel får man litt mindre melk etterhvert,

på den måten at det stabiliserer seg litt i forhold til hva baby trenger.

vil du øke produksjonen, kan du pumpe litt (selv om du tørrpumper) etter at baby har spist, sånn at du sender signaler om at du skal lage mer.

Jeg syns elektrisk pumpe er mindre effektivt enn håndpumpe, men dersom jeg klemmer på melkekjertlene (en etter en, til hver enkelt er tømt) samtidig som jeg pumper, så tømmer jeg mer effektivt.

Det er veldig vanlig å ha mindre melk om kvelden.

Men vil du øke kraftig, kan du godt pumpe en gang i løpet av natten, for det er da kroppen er mest mottakelig for signaler om at du må øke.

(men dersom du allerede har nok melk til at baby blir mett, og bare vil øke litt for å fryse, ville jeg ikke anbefale det,, man trenger da søvn også!)

Skrevet

Hehe.. ja, søvn trenger man, det er helt sikkert;) Spesielt i disse tider!!

Jeg pleier å få ut ca 100-150 på kvelden, men mer på dagen. Det er kanskje helt normalt det? De første 7 ukene hadde jeg en veldig produksjon.. er deilig nå som det har roet seg, men ble plutselig redd for at det kan bli for lite.. det holder lissom akkurat nå.. men det skal kanskje være slik, at det stabiliserer seg;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...