Gå til innhold

når barna/babyen har lagt seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

for kvelden, sjekker dere dem med gjevne mellomrom før dere selv går til sengs? har egentlig bare gått inn til han før vi går til sengs, for å se att dynen er på og sånn(han ligger på eget rom)fikk litt fnatt av et innlegg her om hjertestopp på en 14mnd gammel baby i går. noen som vet hvordan det går med han forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjekker nok et par tre ganger før jeg legger meg. Noen ganger har hun hatt dyna helt over hode! Det er litt skummelt!

Skrevet

Før sjekket jeg flere ganger i løpet av kvelden, nå (hun er snart 3 år) så sjekker jeg hvis jeg skulle være nede av en eller annen grunn, ellers bare da jeg går å legger meg.

Skrevet

Ja, jeg er helt ektstrem! Sjekker (kanskje litt for) ofte vil nok mange mene. Han er 6 mnd da, har helt angst for krybbedød jeg! Er nok litt overhysterisk, men er jo så koselig å gå inn og titte på han og stryke på de go`e myke kinna å da :)

Skrevet

De to eldste hører jeg lyder fra i løpet av kvelden(snur seg, sukker og stønner osv...) og minsten gir også lyd fra seg noen ganger i løpet av en kveld, så her i huset faller det naturlig at vi må se til han ett par tre ganger...... Men hadde jeg vært så heldig å ha barn som av og til sov hele natta sånn litt før de har blitt fire år, så hadde jeg kanskje sjekket de en gang eller to.....:-)

Skrevet

Er innom han innimellom..

Men det er fordi han er så søt når han sover =)

Skrevet

Jeg sjekker mange ganger, mest fordi ho alltid sparker av seg dyna, men også fordi jeg vil nusse litt på ho:)

Skrevet

jeg skjeker han hele tiden.får ekkel følelse noen ganger da må jeg bare sjekke.

Skrevet

Sjekker att de har dynen på seg rett etter de har sovnet, men ikke alltid. Sjekker før jeg legge rmeg. Ellers bare om jeg hører lyder.

Skrevet

Hun våkner ofte en gang eller to i løpet av kvelden så da går vi inn og sjekker. Ellers så må jeg sjekke før jeg legger meg. Hun sover litt lett så pleier ikke gå inn så ofte, for da våkner hun bare. Prøver å ikke tenke så mye på krybbedød. Jeg har tatt alle forhåndsregler og da er det i grunnen ikke så mye mer jeg kan gjøre. Kan jo ikke sitte ved siden av henne hele natten.

Fikk høre av svigerinnen min i helgen at barn som dør i morsliv, under fødsel og rett etter fødsel også blir tatt med i statestikken så tallene på krybbedød virker større enn de faktisk er. Ikke vet jeg, men jeg ble litt roligere av å høre det.

Skrevet

Ja, jeg sjekker at dyna ikke er for langt opp eller ned, kjenner om hun er kald på hendene og må bare stryke henne over håret og kinnet ;)

Hjertestopp på en baby er nok veldig uvanlig, tror ikke det er noe de fleste av oss burde gå og bekymre oss for. Svigermor var så hyggelig å fortelle meg om to tilfeller av krybbedød da jenta vår var 2 uker.. det er utrolig lett å få noia når man er nybakt mamma ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...