julyen Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Er det noen av dere som har noen erfaring med sosial angst, og gjerne barn med sosial angst ? Skal prøve å få en jente på 13 med på noen aktiviteter ol. og trenger noen tips om framgangsmåte
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Vet ikke om det er ditt eget barn du snakker om her. Men barn med sosial angst har som regelt bakgrunn i tidligere dårlig behandling / dårlig selvtillit. Man har også de som er "mammadiltere" som aldri har vært noe spesielt med venner. (fins mange slike tilfeller,hvor mor overøser barnet med tid og oppmerksomhet og at barnet blir for knyttet og rett og slett ikke fungerer med andre). Uansett så er det ikke mange råd å komme med før man vet litt om denne jenta. Er det generel sosial angst (ovenfor jevnaldrende OG voksne) eller er det spesifisert til de jevnaldrende?
julyen Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Jeg vet ikke hvor mye jeg kan si.. Men det er en jente jeg aldri har møtt (ikke enda) og som jeg skal prøve å finne på noen aktiviteter med fordi hun har sosial angst. Hun har blant annet privatundervisning hjemme pga dette og har få/ingen venner. Det er egentlig det eneste jeg vet.. Og jeg vet egentlig lite om sosial angst.. tenkte kanskje noen hadde noen erfaringer ? Hvordan jeg burde forholde meg osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå