Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Mycostatin til jenta mi, og krem til meg for behandling av trøske. Har gått på det i snart 2 uker, men det er ikke borte. Ser det er en viss bedring, men det tar tydeligvis tid. Nå lurer jeg på om hun reagerer litt med magevondt på denne medisinen, - hun får noen skikkelige tak i magen og fiser skikkelige promper som lukter råttent egg. Hun begynte med dette noen dager (4-5) etter jeg begynte med medisinen. Noen som har vært borti lignende? Hun er 7 uker.

Lurer på om jeg skal kutte ut medisinen og prøve å få resten bort med farris evt. trøskesaft dersom det fremdeles selges reseptfritt på apoteket (?). Hva tror du?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg bruka kun GUL farris og det gjekk vekk på to-tre dagar. Bruka det litt etter også for eg hadde sår på puppen, men med skjold eit par dagar og gul farris så kutta eg ut skjolda og alt var ok!!

Så eg hadde prøva Gul Farris!! Viktig at den er gul for det er sitronen som tar soppen som trøske er.

God bedring!!

Skrevet

sønnen vår var veldig plaget da han var liten, husker ikke nøyaktig men han var vel kanskje 2 mnd. Jeg måtte gi han Mycostatin og det var vel minimum 3 uker - og flere ganger om dagen?! Men det gikk bort til slutt. Kan du ikke bruke farris i tilegg? jeg fikk beskjed om å kun bruke BLÅ farris. Vi hadde ikke mageproblemer.

Skrevet

Takk for svar, fikk beskjed om å bruke blå jeg.. Men kanskje jeg skal prøve gul da...

Skrevet

Gul farris fikk eg beskjed om da..........kan hede at begge virkar men eg fikk beskjed om at det var sitronen som tok trøska..........

God bedring!! Det er ikkje godt!!

Skrevet

Gudskje lov så plages hverken jeg eller jenta mi av det, det er kun medisinen som hun ser ut til å plages av...

Skrevet

Eldste jenta mi hadde mye trøske. Medisinen tok det ikke tilslutt. Bruk blå farris før hvert måltid. Sprøyt litt på unga, ikke rist ut kullsyren først. På kvelden når hun legger seg kan dy ta et lite lag med youghert naturell på tungen. Det er mye mer effektivt enn hele medisinen og mye bedre for de små magene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...