Gjest Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Datra mi på 21 mnd har holdt på for 3dje kveld på rad og nektet å legge seg! Grenet og grenet..i går kveld begynte hun ca 8 og sovnet ikke før litt før halv 11.Kvelden før husker jeg ikke,men d var sent.. Hun har IKKE vondt,d er d lett å se.D første hun gjør når jeg legger henne er å prøve å klatre ut av grindsenga.Heldigvis greier hun d ikke enda! Men jeg tror d er like før:( D så jeg i kveld! Første kvelden hadde vi spist litt sen middag,litt før halv 7.Da spiste vi spaghetti.Jeg nekter å gi henne middag til kvelds,d har jeg gjort 1 gang,da ville hun ikke sove,blir sulten med en gang da.Så jeg tenkte hun kan jo få spise litt sammen med oss,og så gir jeg henne grøt etterpå.Da utsatte jeg grøtmåltidet fra 7-halv 8.Da ga jeg henne ikke en full skål,litt mindre enn vanlig,i tilfelle hun var mett.Så ble hun lagt ca 8.Ca 1 time etter begynte hun å hyle.Jeg ventet litt,så gikk jeg ned.Jeg så med en gang at hun ville opp,skrevet over grindsenga med foten.Jeg løftet henne opp og satte meg på en stol på rommet hennes og sang et par sanger.Hun roet seg med en gang jeg løftet henne opp.Men så snart jeg la henne ned igjen begynte hun å gråte igjen.Hun nektet plent å legge seg.Jeg sa nå må du legge deg og så sa jeg god natt og gikk bare ut.Senere måtte jeg bare ta henne med meg opp og gi henne mer gråt.Trodde ikke hun hadde fått nok.Jeg lagde full skål,hun spiste halvparten.så la jeg henne igjen.Hun fortsatte,heldigvis sovnet hun etter hvert! Likens ble d i går,men da ga jeg henne nok kvelds.og tok henne ikke opp for å spise.Men måtte likevel ta henne opp for å bare sitte på fanget og roe seg litt,5 min.Hun har en bror på 10 som ikke fikk sove av gråten.senere,ca 22.15 tok jeg med meg ned 1 boks yoghurt og ga henne.Hun prøvde å klyve over kanten da også selv om hun spiste.Men heldigvis,like etter at hun hadde spist opp yoghurten,roet hun seg ned og sovnet.Hun var helt utslitt stakkar! Hun har holdt på i kveld og,men heldigvis i "bare"3 kvarter..Tror hun sover nå,d er stille:) ! Pappa`n hennes er på tur,reiste lørdag og kommer ikke hjem før fredags kveld:( !Jeg tror hun savner han sårt..For i går kveld ble d etterhvert litt roligere,jeg holdt på nede ved siden av rommet hennes og la sammen noen klær.Da hørte jeg henne si pappa stille..og så på en igjen..Stakkar liten..og hun som skal på avlastning i helgen,hun får ikke se pappa`n sin før på søndag ettermiddag...Hun har snakket med han et par ganger på tlf! Da er d fælt som hun "skravler"
♥♥ M ♥♥ Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Uff det er så slitsomt når de ikke vil sove. Har du prøvd å være ute med henne på kvelden før legging, slik at hun får slitt seg ut`? Og varm melk kan være effektivt. Kan jeg spørre om hvorfor hun skal på avlastning? Savner nok pappan stakkers
Gjest Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Hun har brukt å være på avlastning hver 3 uke.D er så jeg og sambo skal få litt tid for oss selv! D trengs for å si d slik...D er gjennom b.vernet...
Mamma med to søte små Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Ikke kjekt med sånne kvelder. Hun er ikke overtrøtt da? Det har vi erfart. Er hun trøtt og vi døyer leggetiden for lenge, tipper det over. Da er det ikke alltid enkelt å få henne til å sovne.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Glemte å si at sønnen min på 10 er på avlastning også,samme helgene,men på en helt annen plass!
♥♥ M ♥♥ Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Ah skjønner. Godt å få avlastning innimellom ja. Dere får i hvertfall slappet skikkelig av nå i helgen da. Uff, slitsomt. håper det ordner seg for dere
Gjest Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 ja,si d..Hun sov ikke på dagtid verken i går eller i kveld,hun ville ikke:( .Men jeg tror hun savner pappan sin også,siden hun sa pappa og begynte å gråte mer..Hun er ikke vant at han skal være lenge vekk,1 natt ja,men ikke så mange.Hun spør etter ham mange ganger om dagen.Ikke lett å forklare til henne når han kommer..jeg sier bare at han er på tur og kommer snart!
LivetErEnLek Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Det kan virke som om du tror at hun ikke vil sove fordi hun er sulten siden du gir henne mat etter leggetid. Er det mulig å få i henne mer mat i løpet av dagen slik at du VET at hun har fått i seg nok? Da er det nok lettere for mor å være standhaftig ;-) For jeg tror ikke det er lurt å ta henne opp etter at du har lagt henne. Disse søte små lærer fort, og det kan vel hende at hun har skjønt at bare hun "tuller" nok, så kommer hun på ett eller annet tidspunkt opp.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Ja,d er akurat d jeg vet! D er derfor jeg var så raskt oppe med henne i går og senere gikk ned for å gi henne yoghurten.Jeg angret på at jeg tok henne opp kvelden før.Men jeg TRODDE da at hun var sulten.i går visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre,følte ikke at jeg hadde noe annet valv enn å ta henne opp 5 minutt for å se om hun roet seg,broren hennes fikk jo ikke sove..I kveld tok jeg henne ikke opp en eneste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå