Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Når man flyr med baby - får man da lov til å ha med ekstra bagasje? Eller må man ha med på de voksne sin "kvote"?
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Babyen har ingen egen bagasjekvote dessverre!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Ikke egen bagasjekvote, det kan være lurt å forhåndsbetale overvekt!
Drøymar Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 det varierer sikkert fra flyselskap til flyselskap. sjekk hjemmesidene deres. sas tror jeg du kan ha med en stellebag inn på flyet, og sjekke inn 1 bag/koffert på 10kg. ba tror jeg du kan sjekke inn 20kg. sikkert stellebag der også. hvilket flyselskap skal du fly med, og hvor skal du fly?
Drøymar Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Innsjekket-bagasje/ http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Handbagasje/
Gjest Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Hør med selskapet. Reglene varierer ettersom hvem du reiser med og hva slags billetter du bestiller :/
Willy Wonka Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 men går barnevogn og bilsete av de 20 kg. vi har lov å ta med?? da er det ikke plass til noe annet??
Herkules Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Jeg reiste med Norwegian nå og de er vist super særestrenge! Likevel var det ikke snakk om å veie vognen. Vi skjekket inn bagasje og fikk med en ekstra label til å feste på vognen som vi leverte på spesial bagasje Der bryr de seg ikke om vekt eller noe. Det var heller ikke noen kontroll på hva vi hadde med inn på flyet av stellebag mm. Det er nok slik at reglene ofte er stengere enn det som praktiseres. Jeg ville derfor bare dratt og så heller betalt overvekt Det koster ikke mer enn om du bestiller på forhånd. Det er nok mange som prakidserer at du kan ta med il baby i tillegg (De som skjekket inn før oss betalte overvekt på 10 kg, mens vi ikke måte veie vognen engang)
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Tanta mi jobber i norwegian, og ho blei overraska da jeg fortalte hvilke regler som faktisk sto på hjemmesidene deres (baby kan ha med 5 kg inkl. vogn og sete!!). De praktiserte aldri noen regler for babyutstyr. Hos sas har du vel også egen kvote for babyer.
Heira☆ Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 Det skal være gratis og ta med barnevogn- og sete.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 om de ikke har eget sete har de heller ikke noe bagasje. Vogn, bilsete ect. er gratis.
Musemor med tre søte små Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Når vi tok fly (SAS) mellom Oslo og Bodø i juni fikk guttungen 5 kg bagesje kvote i tillegg til vår.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Vi skal reise på pakketur (Ving) og der er det ikke egen bagasjekvote for babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå