Gå til innhold

katteklor etter heftig katteslagsmål.... og høygravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

havnet i krigsilden da jeg skulle skille en slosskamp mellom min katt og en fremmed hannkatt. oppi det hele endte det med at min katt klorte meg til blods på begge hendene og armene.

har renset og smørt på salve, men er dette "nok"?

Jeg er høygravid og det er selvsagt infeksjoner og babyen jeg tenker på.

Bør jeg kontake legevakten og få meg ei sprøyte? Eller kan jeg ikke få stivkrampesprøyte under graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikkje hadde vore gravid skulle du vel vore og fått stivkrampesprøyte dersom det er meir enn 5 år sidan sist. Men i og med at du er gravid veit eg ikkje om dei vil gje deg vaksine.

Hadde ringt legevakten og spurt om råd viss eg var deg.

Skrevet

Havna i samme situasjon for 3 uker siden, men da mellom to hunder. Ble bitt i en finger, med brudd og seneruptur som resultat. Huska ikke om min stivkrampe var gyldig eller ei, så jeg fikk ny vaksine (de sa at vaksina holder i 10 år faktisk). Jeg ble innlagt på sykehus mtp infeksjon, men det var pga stygt bitt og skade. De sjekka opp og i mente alt de ga meg ift graviditeten og de fant ut at stivkrampevaksina kunne gis under graviditeten dersom det var indikasjon for det - og det var det så absolutt i mitt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...