allergibarn Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Her i huset går det i sjokoladekake og vaniljekake uten egg, samt boller. Har noen oppskrifter på noe annet jeg kan ha på lur? Krydderkake eller noe?
Veslesnuppa Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Hei:) Jeg har en veldig lettvint oppskrift på Krydderkake uten egg. Ungene elsker den:) 4dl hvetemel 3dl sukker 2 ts ingefær 2 ts nellik 3 ts kanel 2 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 100 g smeltet smør 3 dl melk Bare rør alt sammen og helles i en rund smurt form 24cm i diameter. Stekes på nederste rille i ca en time på 170 grader. Jeg pleier enten å ta melis på eller en sjokoladekrem.Veldig god:)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Hei! Lagt inn en oppskrift på en sjokoladekake litt lenger ned her. Den har jeg flere ganger laget uten kakao, og heller tilsatt litt nellik, kardemomme og andre "søte" krydder. Blir veldig godt. Har ikke oppskrift på krydderblandingen, men bare å prøve seg fram litt. Har også laget den som eplekake. Samme røre, men uten kakao, og masse deilige eplebiter rullet i sukker og kanel oppå. Er superletvint, og veldig god.
tønnestobias Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 hei har oppskrift på en enkel langpannekake . og veldig god. SURMELK KAKE... 5 kopper surmelk 1 kopp smør 4 kopper sukker 5 kopper mel 3 ts natron 2-3 ts kanel 3 ss kakao 175 grader ca 30-40 min FYLL 150 gr smør 400 gr melis 6 ss kaffi 2-3ss kakao 3 ts vaniljesukker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå