Gå til innhold

Hvor mye huslån har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en egenkapital på nesten 2 mill. og vi har funnet drømmehuset til 4,4 mill Dvs et samlet lån på 2,5 mill. (ink studielån)

Vi har gratis biler, bensin, internett og tlf .

Er det likevel drøyt? (vi venter 1 mann i februar)

Hva er husholdningsbudsjettet deres på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehm... syns det er mye ja... Men regner med at dere har tenkt på at renta kommer til å gå opp og sånn og tatt dette med i betraktning?

Vi har huslån på 1,2 og skal kjøpe nytt nærmere jul. (med andre ord ikke så mye i lån).

Her kommer vi nok ikke til å ha mer enn 1,6-1,8 i lån. Men vi har egenkapital på 500,000 ca.

Men det er som du skriver, en prioriteringssak da. Noen prioriterer bil, andre hus.

Skrevet

Spørs jo helt hvor mye inntekt man har det da... :o)

Skrevet

uff lån er no dritt..vi har 2,1 mill m huslån og studielån -som for øyeblikket dekkes av 1 inntekt...får bare egangsstønad jeg-fordi jeg har studert til nå-og ikke rukket å opparbeide mg noe...buh ikke fet økonomi akkurat...men har tatt avdragsfritt lån til jeg beg å jobbe igjen og d hjelper jo endel-ellers hadde d nesten ik gått!

Skrevet

Ja, er redd det vil svi litt. Men er likevel sugen på det huset. Vi har en felles inntekt på 36000 i mnd. (etter skatt selvsagt) Vi har såkalt tvungen sparing når det gjelder skattetrekk, og kan helt klart betale noen tusen mindre i skatt hver mnd hvis vi ber om det.

Skrevet

He he...ja glemte å skrive det;) Bare tenker på det huset vettu!:)

Skrevet

Vi har også lån på til sammen 2,5 mill. Har en inntekt på ca800000 til sammen i året.

Skrevet

Hvordan funker det? Hva sitter dere igjen med etter "alt" er betalt?

Skrevet

hvor mye man har i boliglån avhenger også VELDIG av hvor i landet du bor, om man bor sentralt eller litt avsides=)

vi har lån på tilsammen 600 000, ingenting i egenkapital!

men så bor ikke vi i oslo akurat, da ville nok lånet vært betraktelig større, her er det veldig billig å kjøpe hus=)

Skrevet

Uff da..-det hørtes småtrangt ut. Lykke til med jobb når den tid kommer;) Man får det jo til hvis man vil og må:)

Skrevet

Ja, sant nok. Vi bor i Bærum. Så j... dyrt. Men det er jo hjembyen der all familie er, så ikke bare bare å flytte. Trives jo så inderlig godt også..

Men vilt å se hva man kan få ute på "lændet" Hadde vært no det:)

Skrevet

Vi har tilsammen 2,35 mill i gjeld, men det er på et hus og en leilighet..

Leiligheten leier vi ut..

har 1 500 000 på huset..

og 850 000 på leiligheten..

Vurderer å selge leiligheten, og dermed kvitte oss med 850 000 i lån.. regner også med å sitte igjen med 300 000 etter salget, men kommer nok ikke til å betale de ned på huslånet.. Vi har nemlig 2 litt eldre biler, og kommer nok til å bruke de 300 000 på bil.. Uten billån!! *jippi*

Skrevet

ja, vi bor oxo i bærum...får jo ikke noe under 2 her nesten..hvor i bærum??vi bor på kolsås:)

Skrevet

Det vet jeg ikke helt egentlig, for vi skal begynne å betale neste mnd.Men i følge budsjettet skal vi sitte igjen med 5000 etter alt er betalt. Og det er etter rentehopp på 3 %. Det var lagt godt på i budsjettet.

Skrevet

Vi har 2,1 i lån.. og klarer oss helt fint.. Vi har vel utbetalt ca. 27 000 hver mnd. Lever ikke noe luksusliv... men klarer oss helt fint=) Og hvis dere har gratis biler, bensin, internett og tlf så sparer dere jo masse penger der som vi andre må betale=) For oss hadde det utgjort ca. 4000 i mnd. og da hadde vi hatt det knallgodt=)

Skrevet

Nesbru (så asker da;) Vi har bodd et år på skedsmo nå...For å tjene opp litt mer egenkapital. Kjøpte prospekt-og det viste seg å være lurt!:)

Skrevet

Vil si dere er bra stilt økonomisk:-)

Med gratis biler, bensin, internett og tlf slipper dere jo en god del av utgiftene..og med en så fet egenkapital skulle man tro dere fikk et meget gunstig lån..

Lureste er vel kanskje å gå til en rådgiver i bank, men skjønner ikke at dere ikke skulle klare dere bra økonomisk:-)

Dere er heldige!

Skrevet

Det var lurt å legge såpass godt m rente!

Skrevet

ja..sikkert lurt d-vi er begge herifra og er jo ikke keen på å flytte fra fam og venner vi heller-men d frister litt når man ser på prisnivået litt lenger ut ja:)

Skrevet

Vi har 1003544 :) i lån.(Hurra! Snart under 1 mil!)Har ca 650000 i året sammen.Det fungerer helt fint :)

Skrevet

Hmmm...-ja vi får sette opp et budsjett..

Det er mannen som er mest skeptisk. Livredd for å få dårlig råd.

Jeg mener vel at vi bør gripe sjansen. Er tross alt dødsheldige med en flott egenkapital.

Skrevet

3 mill når huset står klart

0 i egenkapital

hey hey hey

baby i magen

Skrevet

Vi ar 0,- i huslån..gudskjelov:)

Skrevet

jeg synes det hørtes veldig mye ut HI.

er samboer i egen leilighet på ca 80 kvm- med lån på 650 000,- husleie på ca 1000 i mnd, samt lite forbruk av strøm.

jeg har studielån på 170 000,- bilen er nedbetalt- men skal kjøpe ny snart når 1 mann kommer. men sambo betaler den cash også endrer vi % eierandel på leiligheten.

Skrevet

Vi har ca like mye som dere i inntekt, og har et lån på 1.3 mill.

vi sparer og er flinke økonomisk, og vet at vi hadde tatt oss vann over hodet om vi hadde beveget oss over 1.7. man må se på at renta øker, og det er mye utgifter med både barnh og hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...