Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Jeg har en datter på 1,5 år som har begynt i barnehage. Hun er veldig aktiv og elsker å være ute. Nå er det jo snart tid for dress og jeg er så i tvil om hva jeg bør kjøpe. Syns 1000 kr er mye for en dress, men hvis den kan brukes uten for både høst og vår og med for vinter så har man jo litt valuta for pengene. HUn er ikke så stor for alderen, passer perfekt i 80. Prøvde en Leketøy dress i str 1 og jeg syns den ble stor jeg, men det fins kanskje ikke mindre? Noen tips om merke(kjøper gjerne en billig jeg hvis den funker bra) og hva jeg bør gjøre i forhold til str?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Nå kjøpte jeg en Reima vår/høst-dress, som kostet 899,-. Var heldigvis på 30% rabatt. Den er uten fôr, men jeg har ullundertøy til henne og så kjøper jeg et fleece-sett på Cubus (ca. 200) eller noe som hun kan bruke under dressen i vinter. Nå bor jeg på Vestlandet og har ikke de kaldeste vintrene, viktigste er at den er vann- og vindtett. Jeg kjøpte i str 86, bruker vanligvis 80. Men da har jeg en dress som helt sikkert vil holde ut hele barnehageåret, til en grei nok penge. Synes også det er dyrt med flere dresser i året til over 1000-lappen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Jeg vil bare bringe videre erfaringer som jeg har fått fra andre flerbarnsmødre; ikke vits i å bruke masse penger på dyre dresser, for det er ofte ikke særlig stor kvalitetsforskjell. Det er bedre å måtte kjøpe ny dress om du allerede hadde en billig enn å kjøpe ny dress etter å ha kjøpt en dyr en som gikk i stykker.. Og så er det jo forskjell på hvordan barna leker da.. Jeg har ei som helst sitter på huk (!?) av en eller annen grunn -heller enn å krabbe rundt eller sitte på rumpa. Jeg vil selv legge mer vekt på utforming av dressen enn pris.. F.eks at det er regulerbare skulderstropper (de vokser fort), at livvidden og fotvidden kan reguleres inn med knapper el.l og at det er stropper til å feste under sko/støvel. Så bør det være gummi i baken og knærne Jeg så en unge m polar&pyret-regnbukse og livvidden der kunne ha samlet flere liter vann om det hadde regnet!!
Kahbean Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Uff! Du trenger ikke å bruke kr.1000 for en dress nei! Det finnes mange fine dresser til mindre penger. Jeg kjøper altids "barnehagepakken" fra www.barnogleker.no som kommer ut hver høst. Den koster kun kr.499 og inkluderer en parkdress, regnbukse/jakke, og fleecesett (bukse og genser). Klærne er veldig bra!!! Under parkdressen/regntøyet har jeg på enten fleecesettet eller ullklær (spørs hvor kaldt det er) og vi har aldri hatt problem. Syns de er flott jeg! Eneste er at denne pakken selges kun et gang hvert år så du må være kjapp med å kjøpe. Du nevnt at hun passer perfekt i str. 80. Jeg sjekket nettopp Barn og Leker og de er utsolgt for str. 80. Jeg ville da kjøpt str. 86 i stedet slik at hun kan passe i den gjennom hele vinteren. De blir sikkert ikke for stor uansett fordi de har ekstra klær på og de er stram rundt armene/beina. Men blir den da for stor så beholder du den til neste år (regn- og fleecesettet blir da perfekt til våren) og kjøper en annen parkdress. Ellers så anbefaller jeg å dra til en sportsbutikk eller Obs i stedet for vanlig butikker slik som H&M. De har Helly Hansen i klesavd. på vanlige Obs treng ikke å dra til Obs Sport, men kan selvsagt det også! Send meg en PM hvis du lurer på nå... skrev litt my så det kan hende det ble litt tull. hehe! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå