Gå til innhold

Kan dere gi meg en konsekvens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 2 år og 4 mnd har fått juniorseng og går ut av sengen/hopper i sengen og tuller hele tiden.

Hvilken konsekvens kan jeg gi denne uønskede oppførselen?

Kommer ikke på noe passende.....

Hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor byttet dere seng da? Vi hadde sprinkelseng til de fylte 4 år så har ikke hatt det problemet der. Kanskje dere kan bytte tilbake en stund og prøve senere hvis han ikke krabber ut av den også da. :)

Skrevet

Vi byttet fordi han krabbet uta av sprinkelsengen også...og da var jeg redd den skulle velte over han...

Frister å bytte tilbake. Da var det i hvertfall ikke så enkelt...., men så var det det med veltingen da..

Skrevet

Viss det er nytt er det jo gøy å prøve ut alle muligheter... Eg fekk eit tips om å sitte i døropninga med avisa eller ei bok e.l. og kvar gong ho gjekk utav senga skulle eg legge ho ned. Skulle ønske eg kunne sei om det verka, men eg fekk det litt etter eg hadde bruk for det og eg brukte ein litt hardare taktikk: viss ho ikkje la seg fint lukka eg døra (ho ligg med døra open til vanleg). Kanskje ikkje optimalt, men det fungerte og blir ein frustrert nok kan ein finne på mykje rart. Sukk...

Skrevet

Har dere prøvd reiseseng, de er jo som oftest litt dypere og ikke så lette å krype ut av.

Ut i fra å se på min gutt på samme alder så kan jeg ihvertfall ikke komme på noen konsekvens som han ville kunne forstå og som kan brukes i den situasjonen.

Skrevet

Hos oss varte det bare en eller to kvelder. Når senga mister nyhetens interesse, blir det nok roligere.

Vi bærte/fulgte han tilbake i sengen igjen, og forklarte hvorfor han skulle være der. Det funket ihvertfall greit, selv om det var litt styr de første kveldene.

Skrevet

Da er det bare å ta med pc'n og sette seg der...

Skrevet

Hvor gammel var han da? Vi har holdt på siden forrige helg. Første kvelden gikk bra. Så dårligere og dårligere.

Skrevet

Det sies jo at det er på tide å bytte seng når de klarer å krabbe ut av sprinkelsenga.

Mine gutter bytta til stor seng da de var under 2 år. Men det var en sånn halvhøy seng med stige så det tok en stund før de klarte å klatre ned.

Eneste tipset jeg har er å bære poden tilbake i senga og si "nå er det natta og du skal ligge fint i senga di"

Og overse alt tull og tøys, er vel ikke like interessant når han ikke får noen oppmerksomhet?

Skrevet

Han var omtrent like gammel som gutten din. Ble to i april og vi byttet om sommeren.

Skrevet

Dette gjør Nanny på tv (og jeg er overbevist om at det funker på små barn også):

1. gang Lille står opp: bær han tilbake i sengen og si "nå er det natt og du skal ligge i sengen din, god natt" -ikke noe kos eller annet dilldall

2. gang Lille står opp: bær han tilbake i sengen og si "du skal ligge i sengen din, god natt" - ikke fall for fristelsen av å gi han mer oppmerksomhet en dette.

3. gang Lille står opp: bær han tilbake i sengen og si "god natt" - kanskje det er lettest dersom du ikke møter blikket hans?

Neste gangene Lille står opp: bær han tilbake i sengen uten å si eller gjøre noe.

Det er om og gjøre å ikke gi de opmerksomhet på negativ adferd, det er veeeeldig små når de finner ut hva de kan gjøre for å få viljen sin.

Lykke til!

Skrevet

Takk. Brukte en kombinasjon. satt meg utenfor døren hans med en avis. de første gangene han begynte å sette seg opp i sengen la jeg han ned igjen og sa godnatt uten å møte blikket. Deretter bare la jeg han ned igjen. Tilslutt ble han liggende

......OG SOVNET.

Takk, jenter :-)))

Skrevet

Når vi begynte med vanlig seng og lille var litt rabiat satt jeg ved sengekanten med ryggen til han og la han rolig og bestemt ned hver gang han prøvde seg på noe. Tok noen dager før han roet seg ordentlig selv.

Skrevet

Min sambo jobber i barnehage, og har mye med grensesetting og lignende å gjøre der HVER DAG!! hans tips er å overse og ignorere det..det er kanskje gøy for en liten stund, men ikke i lengden..dessuten er det ekstra gøy om det ikke er lov!

Skrevet

Har prøvd å ignorere det, men da bare utartert det seg. Tror han tolker det som et slags klarsignal til å fortsette. Da setter han i gang med full lek inne på rommet og starter høylys dag igjen :-/

Så det funket ikke i fht dette problemet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...