Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som har peiling på om det vanlig at de små, hun er 2år og 2mnd og har plutselig begynt å stamme en del..Er det vanlig en periode?mener og ha hørt det før. Blir litt satt ut når hun snakker. har begynt siste uka. Er det noe å bekymre seg over? Hun har slitt litt i bhg i førsten men har jo gått seg til nå..takker for svar;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ganske vanlig. Typisk også med stamming som går ut på at de gjentar hele setningsdeler, ikke bare ord eller deler av ord; type "Mamma kom mamma kom mamma kom og henta mamma kom mamma kom og henta meg!"

Ikkeno' å bekymre seg for med mindre det vedvarer til passerte tre, og ikke nødvendigvis da heller.

• 3 uker senere...
Skrevet

lurer også på det! snuppa her har begynt å stamme litt, hun er 26 mnd!

flere som har barn i alderen som stammer litt?

Skrevet

Jepp!

Snuppa vår er 2 år og 2 mnd også, og hun har begynt med dette de siste ukene. Spurte søstern min i går, fordi jeg mener å huske at sønnen ders gjorde det også. Det kommer visst av at hodet er kjappere en munnen, så de vet hva de skal si, men får det ikke fort nok frem...

Det går over når munnen blir "kjappere" :o) Også kan det evt komme tilbake igjen i perioder pga samme grunn.. Sønnen deres hadde det da han var rundt 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...