Gå til innhold

Feberkramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår fikk feberkramper i natt, vi måtte inn til sykehuset for å ta prøver. Dette skjer visstnok hos 5% av barna.

Er det flere som har opplevd dette? Ekkelt var det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jenta vår er/har vært plaget med febrekramper. Første gangen ble vi vettskremte, vi ante jo ikke hva det var for noe. Hun har hatt flere anfall, og flere i serie. Siden hun har hatt så mange anfall har hun vært til epilepsiutredning.

Nå har hun heldigvis ikke hatt anfall siden april, men en slapper ikke av fordet.. Vi er anbefalt å sette febernedsettende når hun passerer 38,det er jo ikke så mye, men det er bedre med hyppigere doser med paracet enn anfall..

Det er visstnok bare etpar % av de 5% som får anfall flere ganger, de fleste får bare et anfall... Får håpe dere er av de som "bare" får et anfall

Skrevet

HI

Ja, vi får håpe han ikke blir plaget med det slik datteren deres er. Håper det går bedre med henne. Det er jo mange flere som får feberkramper enn de som har epilepsi, så dere må prøve å ikke bekymre dere for det.

Vi kommer til å være veldig påpasselige når han har feber og gi febernedsettende tidligere. Men som jeg leste, det er umulig å hindre det helt hvis de har denne tendensen, da må man vokte over dem hele tiden. Det er visst når temperaturen øker at det kan skje, og temperaturen behøver heller ikke være så høy for at det skjer...

Ble bare så lei meg på sønnen vår sine vegne, håper han slipper flere kramper. Stakkars liten...og stakkars jenta deres også. Ikke godt å se på. En trøst er at de visstnok ikke husker dette selv, de blir jo litt borte vekk.

Skrevet

Vår eldste sønn fikk feberkramper da han var ca 3 år, nå er han 7 år og har ikke hatt det siden. Men vi ble også kjørt i ambulanse til sykehuset og tok diverse tester. Det var en veldig ekkel opplevelse! Vår gutt hadde hatt lungebetennelse 3 ganger den vinteren så kroppen var veldig tappet for krefter. Så han ble veldig dårlig, sluttet å puste ett par ganger og "falt bort" i perioder. Men som sagt, det var bare den ene gangen.

Skrevet

Som hovedregel er jo feberkramper helt ufarlige, de kommer fordi tempraturen stiger hurtig og at små barns tempraturreuleringssystem er umodent! Går som regel over av seg selv etter et par minutt, men det er viktig med en legesjekk etterpå fordi kramper i seg selv også kan være symptom på andre alvorligere sykdommer. Feberkramper er helt klart værst for mor eller far som ser på, en grusom opplevelse...

Skrevet

Huff ja, det er sannelig en ubehagelig opplevelse!

Så redd og utenfor meg selv som jeg var ved det første anfallet håper jeg at jeg aldri mer trenger å være!, det er en guffen opplevelse som sitter i kroppen lenge!

Håper gutten din slipper flere anfall, men skulle det skje igjen, er det ikke like skremmende heldigvis..

Vi har som sagt vært nøye med febernedsettende, og vi har også stått på verandaen i bare bleien for å kjøle ned når vi har fryktet rask feberstigning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...