Gå til innhold

Bør jeg engste meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff,er så sliten av alt maset rundt gutten min.Venner og famile mener sikkert ikke noe vondt,men det oppleves vondt.Jeg får hele tiden høre at gutten min er så sen og at det er rart.Har egentlig ikke tenkt over at han er så sen før folk begynte å mase.Men kanskje jeg burde bekymre meg?Han er nå 18 mnd gammel.Han er veldig sosial og tillitsfull.Er som regel veldig fornøyd og blid.Men han går ikke ennå.Begynte ikke å krabbe får han var 13 mnd.Han babler mye,men sier egentlig ingen ord.Kommer hadet innimellom når vi skal gå.Sier ikke mamma eller pappa.Er dette normalt eller bør jeg engste meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro du,barn utvikler seg såå forskjellig.

Har selv en såkalt "treg" gutt. Han begynte ikke å krabbe før han var nesten 14mnd.. Han er nå rett over 15mnd,går ikke alene,men raser av gårde med gåvogn og rundt stuebordet.

Han prater ikke mye forståelig,noen få ord bare.

Han var faktisk så treg at når han var 10mnd ville fysio se på han,for han ville IKKE sitte selv.

Bare la gutten din få utvikle seg i sitt eget tempo,han er nok helt normal skal du se. :)

Skrevet

Takk for svar!Godt å høre at det er flere barn som er som lillegutt,for da er det sikkert normalt.Vi har vært gjennom en runde med fysio vi også uten at de egentlig fant noe.Min gutt var også sen med å sette seg opp.Han begynte å gå med gåvong for ca 1 mnd siden.Han virker litt engstelig for å slippe seg og virker egentlig fornøyd med krabbingen.Er lite nysgjerrig og villig til å trene på å gå.

Skrevet

Fysio fant ikke noe galt med gutten min heller :)

Han her fikk gåvogna for ca 1mnd siden,men først de siste dagene han har villet bruke den. Så lenge gutten din er blid,frisk og fornøyd kan du nok bare slappe av og nyte tiden (det gjør jeg..hehe) Den tida når vi må løpe etter dem kommer fort nok uansett. :)

Nysgjerrigheten og viljen til å trene på å gå kommer nok snart,bare han føler seg trygg :)

Skrevet

Jeg har faktisk hørt at ofte kommer språket når de begynner å gå skikkelig. Hva sier hs da? De utvikler seg ulikt så ikke bry deg om hva alle sier, snart springer han sikkert rundt i ett forrykende tempo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...