Gossip Girl Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Ville bare høre med dere som har bekkenløsning om hvordan det kjennes ut. Har hatt en del smerter fra korsryggen og ned til ca midt på rompa, stingende smerter som iler nedover. Er dette symptomer på bekkenløsning? Har hatt det de 3 siste dagene. Kommer mer og mer hyppig og jeg kjenner det kun når jeg går... Fint hvis noen som har bekkenløsning kan svare meg. Jeg er veldig takknemlig for alle svar!
*snart mamma til 2* Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Ja det kan høres sånn ut! jeg har ikke sånne smerter. Mine smerter sitter i lysken og rundt vagina. men det er mange som plages med isjias smerter og de føler at det er en kniv som stikker inn i "rumpeballen" dems!
Gjest Lenchen Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Jeg har bekkenløsning og har sånne smerter som du beskriver. Vondt å gå, stå og ofte også å sitte. Smertene sitter i nederste del av ryggen, og nedover rumpa til den delen jeg sitter på. Jeg går til fysioterapeut, noe jeg kan anbefale. Hør med legen din, så får du henvisning. Det er gratis og veldig nyttig med tanke på å redusere belastningen på bekkenet ditt.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Det er gratis hvis legen din skriver at du har gangvansker på henvisninga! OBS dette!!!!
grivid m/nr.2 Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Det høres ut som bekkenløsning ja. Jeg har smerter i lysken og rundt der, men det er mange som har forskjellige symptomer. Jeg går til akkupungtur og kan anbefale det på det sterkeste. Det hjelper veldig. Ellers fikk jeg beskjed om: -Ikke vaske gulv eller støvsuge, pga. bevegelsene. -Gå ut og inn av bilen med samlet ben, det samme gjelder senga. -Ha noe mellom bena, helt ned til anklene når du ligger i senga. -Gå med korte skritt. -Ikke belast bare ett ben, stå på begge. -Ikke sitt med bena i kors. -Og sitt mens du kler på deg nedentil, sokker bukser ol. Det hjelper altså....
Gossip Girl Skrevet 30. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2007 Tusen takk for alle svar :-) Skal ta dette opp med legen min idag. Det er godt å få litt hjelp fra BIM jentene her når jeg bekymrer meg.
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 jeg har og bekkenløsning og smerter nede i ryggen og nedover...laaaaangt nedover....kjennes ut som noen prøver å rive hoftene mine fra hverandre hele tiden, og de holder seg aldri sammen slik kjennes det ut iallefall, som om de virkelig kommer til å dette fra hverandre når jeg reiser meg, kommer seriøst til å falle rett i gulvet en dag...med en hofte på hver side av midja.
To barns mor og 75-modell. Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Heisann! Er dere sykemeldt, dere som har bekkenløsning?
Gjest Lenchen Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Jeg er sykemeldt ja...Men begynner forhåpentligvis i 50% om to uker
Stolt mamma=) Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 hvor mye bedre blir det av å gå til fysio? har samme type smerter men har en følelse av at det ikke hjelper så mye. jeg sitter hele dagen på jobb og har seriøst problemer med ryggen og rumpa på kvelden. Sambo er litt bekymret til tider.
camosilla Skrevet 30. august 2007 #11 Skrevet 30. august 2007 Jeg mener også jeg har fått bekkenløsning. Hadde mye vondt i halebeinet/nederst i rompa lenge. Nå har jeg begynt med stikninger i hoftene, og i går fikk jeg vondt nederst i ryggen og stikninger i bekkenet. Dro hjem tidligere fra jobb i går, når jeg går og står mye. Men skal vi bare stå på så lenge vi orker, eller er det lurt å begynne å ta det med ro/eventuellt bli sykmeldt 50% for å avlaste litt? Tenker på så det ikke skal bli skikkelig ille etterhvert. Vet jo ikke om det blir bare verre og verre eller om det stagnerer etterhvert.
Gjest Lenchen Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 fysioterapeut lærer deg hvordan du kan belaste bekkenet minst mulig, og dermed unngå å få mer smerter enn du trenger. Bl.a. hvordan en bør sitte, gå, stå, åpne tunge dører, snu seg i senga, sette seg, reise seg opp, o.l. De gir også i noen tilfeller massasje. Jeg er veldig fornøyd med å gå til fysio. Skal snart begynne med bassengtrening for gravide også
Gossip Girl Skrevet 31. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2007 Var hos legen i går og fikk dessverre konstantert bekkenløsning. Veldig kjipt altså. Hun tok noen enkle tester og bøyde beina mine og kjente ved skambeinet og sa at alle symptomer minnet om bekkenløsning. Fikk noen tips om å ta det litt med ro angående løfting og støvsuging osv. Er ikke sykemeldt ettersom jeg studerer fram til permisjon. Det går fint å være student med bekkenløsning ettersom det ikke gjør vondt når jeg sitter. Kun når jeg går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå