Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om sønnen min på 2 år (8.8) er i trassalder. Han er vrang og tverr her hjemme. Jeg prøver å fortelle han at det ikke er lov til å bite, klipe, lugge og slå, men han vrir seg unna og åler seg vekk. Noen ganger vil jeg bli skikkelig sint,men tar meg i det og sier til meg selv at det er en del av utviklingen. Men vet ikke om jeg om jeg tar helt feile avgjørelser eller om det kan lønne seg å bli litt sint av og til. Noen som har erfaring som de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, signerer denne. Har også en gutt på 2 år som er i denne fasen. Han nekter også å legge seg om kvelden og alt er bare"mitt", han blir også hysterisk om noen p åtv har noe han vil ha, da roper han bare "min, min osv". Jeg prøver å forklare at det ikke går ann å ta det, hehe:). Men jeg trøster meg med at det går nok over, men ja, kan man bli sint eller skal alt hele tiden være så "pedagogisk". Får jo kjempedårlig samvittighet om jeg kjefter på han.

Skrevet

Uff ja, kjenner meg igjen der ja. Har selv en sønn på 2,5 år, og han er definitivt kommet i trassalderen. Skal dessuten gjøre alt selv, og kan bli helt vrang dersom jeg "glemmer meg ut" og gjør noe for ham.

Jeg prøver å ikke kjefte på han uansett hva han gjør, for jeg tror ikke det har så mye for seg. Det jeg har funnet ut fungerer rimelig bra, er å advare han når han gjør noe galt. Hvis han f.eks prøver å slå meg med en leke ol, så sier jeg til han at dersom du gjør det en gang til så tar jeg leken fra deg. Det har blitt grining en del ganger, men jeg har stått på mitt og nå ser det ut for at han forstår at det han gjør får konsekvenser. Ved ett par anledninger har jeg også brukt "timeout" som er så populært i "nanny" ol på TV. Det har også fungert bra. Da også fikk han en advarsel først. Ved timeout sier "ekspertene" at de skal få like mange minutter som deres alder, altså 2 minutter i mitt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...