bambi på isen Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Eldstemann ble tørr når han var 3, når han gikk i barnehagen på fastlandet så var de veldig flinke å ha do rutiner på alle barna, hadde noen uhell men ikke mer en normalt!! Her vi bor nå har han hatt uhell nesten hver dag, spessielt nå på våren. Spurte de i barnehagen om de kunne ta han på do, men fikk til svar at de kunne bare oppfordre han til å gå på do!!!!! I sommer (6 uker) har han ikke hatt noen uhell, har vært sammen med oss hele tiden. Da har vi regler at før vi skal ut å leke, kjøre osv. SKAL vi på do!! Han begynte på skolen forrige onsdag, og hver dag fra torsdag har han hatt uhell, tisser seg ut, eller litt mer en bare bremse spor. Har gitt beskjed til frøken og på sfo at han må gå på do, men der også fikk jeg til svar at de har oppfordra han, men han sier han ikke må, så da kan de ikke gjøre noe mer!! Er det vanlig?? Er SÅÅÅÅ lei av å vaske alle klær, hver ettermiddag fra innerst til ytterst!!!! Hva er vanlig praksis andre steder?? Har prøvd kalender, men det fønka ikke før sommeren, han brydde seg ikke. Nå har vi tatt fra han leker, idag tok vi 3 fordi han løy å sa at han ikke hadde hatt uhell, selv om han hadde det!! Har lagt ny kalender idag, håper det fønker bedre denne gangen:-) Noen andre råd å komme med???????????
d",)~^~^~ Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Hadde det problemet med eldste. Tror rett og slett at han ikke gadd å ta seg tid til å gå på do. Hver gang han hadde et uhell forklarte jeg han alt det negative rundt et uhell - at det tar lenger tid å skifte enn en dotur tar - at de andre barna kanskje vil erte han - at hvis han fortsatte med det ville han miste privilegier store gutter har som kinotur, overnattingsbesøk osv Er lenge siden siste uhell nå :-) Han nærmer seg 7
bambi på isen Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Håper jo at det skal gå opp for han en dag, at det ikke går an å gå rundt å tisse seg ut, har også sagt at han kan bli ertet spesielt nå når han har begynt på skolen!! Er dette mer vanlig for gutter?? Har ei vennine som slet med det samme med sin gutt, men det er bra nå, han har akkurat begynt i 3 klasse!! Tror det bare er "latskap" her i gården også!!
Dronningen! Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Beklager å måtte si det men å ta fra han leker er vel ikke riktig vei å gå?? Den metoden ville jeg ikke ha brukt, han har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. han har bare ikke funnet ut at doen er til å gjøre slike ting på, ikke i buksa..... kanskje det er noe som han ikke fikser på skolen? kanskje han ikke liker å gå på do der? Og jeg synes faktisk ikke du kan pålegge de ansatte på skolen og sfo å gjøre mer enn de gjør. De ber han om å gå på do, om han vil eller ikke, så ha jo de gjort det som er påkrevd av de. Belønn han for å holde seg tørr , ikke straff han fordi han gjør i buksa.
bambi på isen Skrevet 29. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2007 Hadde det nå bare skjedd etter at han begynte på skolen, da kunne jeg jo forstått det, alt er nytt osv. Men han holdt jo på sånn i barnehagen også, bare ikke i vinter, for da ble det kaldt hvis han tissa seg ut ute!! Jeg vet ikke hva som er vanlig på sfo, det er bare derfor jeg spør!!
Dronningen! Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 På sfo har de jo ikke tid til å følge alle 6 åringene på do og påse at de får gjort fra seg... Har du pøvd et belønningsskjema for han da? En rute for hver dag + mange klistremerker. La han få velge merke hver kveld når han har holdt seg tørr. Storgevinsten er på fredag. La han få velge matrett, utflukt, hobbyakt. eller noe annet spennende. Gjør som hun andre sa fortell alle fordelen med å være tørr.... Lykke til
bambi på isen Skrevet 29. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2007 Har prøvd med klistremerker mange ganger!! De første gangene fønka det bra, men nå rett før ferien så fønka det ikke!! Har laget ny kalender som vi begynner på imorgen, så får vi se om det hjelper denne gangen!!
Dronningen! Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Du gjør det nok riktig å prøve en gang til - han er jo noen mnd eldre nå) Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå