Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Når står dere opp om morgenen? Vi må stå opp før klokka 6. Skolebussen kommer klokka kvart på 7, og jeg synes det er fryktelig tidlig, men må man så må man jo. Føler kaos enkelte morgener,gitt. Men så er ikke jeg av de mest organiserte. Jeg får bare ikke til å ha en rolig,fin morgen med ALT lagt til rette hver eneste dag. Hilsen NL
mamma til 3 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Vi er heldigvis ikke avhengig av skolebuss, så vi må ikke kjempetidlig opp hver dag. Men når jeg jobber dagvakt begynner jeg kvart over 7, så da drar vi kvart på hjemmefra for å levere først i barnehage og deretter på SFO. Jeg kommer for sent uansett, men vil jo komme minst mulig for sent:o) Gleder meg til alle tre er på skolen, så kan den eldste få nøkkel så de kan gå selv. Det er egentlig bare et kvarter på gang og sykkelsti, men jeg må jo uansett kjøre de små i barnehagen, så da tar jeg med hun som skal på skolen også. For å begrense kaoset prøver jeg å ha tøy liggende klart i hver sin bunke, matboksene ferdig smurt i kjøleskapet, og så står jeg opp selv en halv time før de andre slik at jeg kan stelle meg i fred og ro. De to største kler seg selv, så det er bare den minste jeg må skifte bleie og kle på. Men så er det alltid ett eller annet som kommer på ekstra. Må jo ordne håret på jentene f.eks. Og når minstefrøkna setter igang med et skikkelig trass-anfall fordi hun ikke får gå ut i sokke-lesten har jeg ikke verdens beste tålmodighet akkurat. Så noen morgener er grusomme, mens andre er helt greie. Det beste trikset er vel kanskje å komme seg i seng tidlig nok til å være opplagt i grålysningen. Men det er også det vanskeligste synes jeg. Det er så deilig å sitte oppe når ungene er i seng... Så jeg kan nok skylde meg selv en del av gangene det blir litt sur stemning og kaos.
PrinsesseSjefen Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 ganske lik forrige innlegger (mamma til 3, var dt det?) Jeg står opp 6 når jeg begynner 730, Ungene vekkes ca 630. De to eldste ordner mye selv, men mellomste er ganske distre, til mors stor fortvilelse (og det hjelper sjelden å stå opp enda tidligere...). Så det må mases litt (ellers havner hun i sin egen verden...hehe) Minsten må stelles (3 år). Tar litt tid, siden vi strever litt med eksem, og bruker litt tid på smøring, De eldste har begynt så vidt å gå til SFO selv også når jeg skal på jobb 730. Før leverte jeg de på SFO, men spearer nå noen minutter der. Er ute av huset håpentligvis kl 7, så er det barnehagen, så til jobb (5 min til jobb, men må finne parkeringsplass, og skifte da). Rekker det omtrent akkurat.. De dagene jeg har fri eller starter senere (turnus) må de vekkes ca 715, og går ut av huset 815. Eldste kunne sikkert sovet 20 min lenger, men vekker de samtidig... Vi er ikke akkurat kjappe...
mamma til 3 Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Nesten festlig å lese dette. Hadde min midterste vært jente ville det ikke vært stor forskjell på oss! Han er distre og trenger masse "påminnelser" (les: masing) for å bli ferdig i tide. Og så jobber jeg turnus også. Og kortisonkrem og fuktighetskrem må fram morgen og kveld her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå