Gå til innhold

IQ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som synes IQ tester er teite? Helt personlig er jeg overbevist om at de menneskene som har høyest intelligens er avgjort av i hvilken grad høyre og venstre hjernehalvdel arbeider sammen. Dette måles i alt for liten grad...

Se for eksempel på Leonardo da Vinci - han må jo være en av de aller mest intelligente menneskene som noen gang har levet... Men slik måler vi jo ikke intelligensen med de testene vi har....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt 1 test og fikk 60 poeng... ikke peiling på hva det betyr....

Men vil jo tilføye at jeg er blond og ikke trenger iq til det jeg driver med da hehe

Skrevet

Hehe, vel, hvis det var iq-poeng vil du ligge omtrent 15 poeng under grensen for tilbakestående. Så mulighetene er nok store for at poenginndelingen der var litt annerledes.

IQ-tester på nettet har det med å gi omtrent alle som tar dem en iq på 140 og genierklære dem.

Skrevet

Hehehe, sjaman, maatte väre litt av en test!

Skrevet

...og jeg tror jeg vet hvorfor.

Jeg har i hvert fall aldri klart å fullføre en iq-test på nettet. Det er jo ørten spørsmål og jeg mister tålmodigheten. De som gidder fullføre dem må jo få uttelling og blir derfor erklært genier:)

Skrevet

HI- Hvorfor er du overbevist om at de menneskene som er mest intelligente er de som har en hjerne der de to hemisfærene er i godt samarbeide? Jeg forstår ikke logikken... Har ikke du hørt om split- brain pasienter som har fått skjært over corpus collosum for å lette på epilepsi anfall? Jeg har ikke lest noe forskning som indikerer at de har noe lavere iq enn befolkningen ellers...

Skrevet

Du høres ut som lege - og da er jeg sikker på at du vet hva jeg snakker om ;-)

Skrevet

Jeg elsker iq-tester og har alltid likt dem, se på mensa.no e.l. for eksempler. Jeg er ikke medlem, ennå ;)

Skrevet

susse det var jo en iq test for oss alternative og den scorer man jo selvsagt litt mindre på så jeg er vel rett over tilbakestående tror jeg...

fatter ikke at ingen har gjennomskuet meg???

Skrevet

jeg elsker iq-tester jeg også:)

gøy-gøy-gøy:) spesiellt om jeg bare "raser" gjennom de, og det funker:)

Skrevet

Jeg elsker også IQ-tester! Jeg synes faktisk det er så gøy at jeg betalte mensa for å få lov å ta deres ;)

Pussig at sudoko aldri har fenget når det er gøy å finne sammenhenger..

Skrevet

sudoko var gøy, nå har jeg vært lei en stund.

om IQ tester er gøy vet jeg ikke, for jeg kan ikke huske jeg har tatt en. men et åpen for og prøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...