kosemæ Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 På vaskeanvisningen til dundyna jeg har kjøpt står det at den kan vaskes på 60 grader og tørketromles (står med symboler), men under står det skrevet "dun bær renses av spesialrenseri". Betyr det at jeg kan velge å vaske den selv, og levere til spesialrenseri hvis jeg vil ha den renset, eller betyr det at den vil ta skade av vanlig vask og bør leveres til renseri hver gang? Dyna heter Andungen, Nomite. Vasker dere dynene fær bruk, forresten? Har jo selvfølgelig vaska sengeklærne som skal være i direkte kontakt med huden. -dumma
Mamma'n til 2 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Jeg vasker alle dundyner her i huset på 60 grader og tar dem i tørketrummelen etterpå. Det har gått helt utmerket. Er klar over at dette sliter på dynene, men har latt hygene og praktiske hensyn komme først. Både mine dyre dyndyner og de billige har klart "påkjenningen" godt. Etter at min førstefødte kom til verden for 2, 5 år siden, har dynevask blitt en ganske vanlig aktivitet, grunnet alt fra oppkast, febersvette, lekasje fra bleier, sikling m.m.
Lily* Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Vask dem i vaskemaskinen, men ta et tenneisball eller to sammen med den i tørketrommelen, da får du dunket masse luft inni dynen slik at den blir luftig og god slik dun skal være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå