Gå til innhold

En liten tanke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har jo blitt enige om at jeg skal slutte på pilla til neste vår en gang for så å gå over til annen prev (kondom eller PFC). Jeg veit jo at han ikke egentlig vil dette for det er jo usikkert og kondom er jo ekkelt uansett, men dette er noe vi har snakket mye om og han skjønner hva som ligger bak. Jeg har lenge hatt ønske om å slutte på pilla for jeg føler at kroppen min ikke er "min" og sexlysten er på bånn og jeg har migrene. Men jeg vil jo helst ikke bruke kondom og vil jo heller ikke at vi skal bli gravide uten at sambo er klar. Så jeg har tenkt litt. I februar reiser jeg bort i 3 mnd og før det har jeg tenkt å ta opp baby med sambo igjen. Jeg håper jo han er litt mer på glid da enn han er nå, men hvem vet. I alle fall, det jeg har tenkt å foreslå da er at han kan velge mellom to alternativer:

1. vi (jeg) slutter på pilla som avtalt når jeg kommer hjem fra Tanzania (muligens litt utpå sommeren) og vi går over til annen prev som vi får bruke til han er klar for å slutte.

2. Jeg fortsetter på pillen, men vi avtaler et tidspunkt (trenger ikke være på datoen, men ca måned) utpå vinteren/tidlig vår 2009 hvor jeg slutter på pilla og ALL prevansjon og så får vi ta det som det kommer.

Jeg er ikke den som liker å gi ultimatum og press, men jeg håper han på denne måten kan ta et slags valg. Hva tror dere? Høres det helt sprøtt ut? Jeg vet ikke om jeg håper på om han velger 1 eller 2. Med nr 1 er sjansen for et uhell der og jeg kommer til å bli kjempeglad, men vil jo at vi skal være to om det. Og jeg liker ikke kondomer...

Med nr 2 har jeg i alle fall noe konkret å forholde meg til selv om jeg må gå på pilla et års tid lengre, men om han ombestemmer når tiden er inne, da vet jeg ikke helt hva jeg gjør... Skal det være så vanskelig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt hormoner på mange år, og glad er jeg for det! Etter å ha prøvd det meste på markedet og fremdeles var plaget av bivirkninger, ville jeg ikke mer. Jeg sa det så enkelt, og gubben aksempterte. Han innrømte jo at han ville ikke ha putta i seg så mye hormoner selv....

Vi har brukt persona som "prevensjon". Litt dyrt og litt stress i starten, men det har gått helt fint! Den er 96% sikker, forutsatt at du har alternatviv prevensjon på rød dager. For vår del var det ikke snakk om å begynne å lage barn, men vi definerte at det var ikke noe skikkelig krise om det skjedde. At vi begynte å lage barn var et bevist valg. Vi begge har lyst på barn, men det er skikkelig skummelt, og nå var vi var tom for unnskyldninger for å utsette det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...