Solitude Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 I dag tidlig var det ikke en flekk på kroppen til minstemann (3 år), i ettermiddag er det prikker her og der.. og de har begynt å klø. Nå er det mange år siden elste jenta hadde det og jeg rett og slett har glemt alle kjerringrådene... Er det noe jeg får kjøpt på apotek som er kløestillende ? Tenkte å sende mannen min ut å handle med engang hvis det finnes noe... Og hvordan kan vi unngå at mannen min blir smittet ? Han har aldri hatt vannkopper, men det har heldigvis jeg. Er det kun smittsomt ved berøring ? At hvis han bare holdet seg unna gutten noen dager så kan han slippe unna ? Hørt at det skal være mareritt å få dette som voksen!
mie76 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Kjøp hvitvask på apoteket, hjelper litt, i hvert fall. Sjekk forresten lommelegen: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320913
Gjest Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Ja, du får kjøpt klø dempende på apoteket. Kvit-vask, tror det har kommet noe annet også, men husker ikke navnet på det. Spør .-) Smitte...tja kan godt hende at mannen din allerede er smittet..vet ikke
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Dersom utbruddet kom i dag har gutten vært smittsom i 3-5 dager allerede. Og han er mest smittsom før utbrudd og de første par døgnene. Så mannen din får heller bare krysse fingrene at han slipper unna. Hvis ikke bør han oppsøke lege om han blir syk. Smitter ved dråpesmitte (host, nys, kyss osv) og kontaktsmitte. Det beste er å gi ham antihistaminer. Zyrtec feks som man får reseptfritt på apotek, gi en halv tablett før sengetid. Hvitvask er det enkelte som sverger til, men det svir no inni hampen.
Solitude Skrevet 29. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2007 Takk for raske svar Løp til pc'en imellom kveldstellet og nattahistorien..og selvfølgelig kunne jeg stole på at svarene hadde kommet etter at historien var ferdig. Og så var det bare å sende mannen på apoteket. Dere er jammen greie å ha når man ikke har tid til å google
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå